بانک و بیمه

اعضای شورای فقهی بانک مرکزی منصوب شدند

به گزارش افق میهن، بر اساس اعلام بانک مرکزی، بر اساس ماده ۱۸ قانون جدید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، به منظور حصول اطمینان از اتخاذ تصمیمات بانک مرکزی در مورد نوع قراردادهای مورد استفاده در عملیات بانکی ( سپرده گذاری، پرداخت تسهیلات و ایجاد اعتبار) مغایر با موازین شرعی نیست، شورای فقهی بانک مرکزی با موافقت پنج تن از فقها (یک مجتهد در فقه معاملاتی و کارشناس مسائل پولی و بانکی) . ) معاون استاندار، معاون مقررات و نظارت استاندار و استاندار، اقتصاددان متخصص بانکداری اسلامی. رئیس کل وکیل دادگستری به انتخاب رئیس کل و یکی از مدیران عامل بانک های کشور به انتخاب وزیر اقتصاد و دارایی است.

بر این اساس، رئیس کل بانک مرکزی طی احکامی جداگانه آیت الله دکتر را منصوب کرد. غلامرضا مصباحی مقدم، حجت الاسلام والمسلمین دکتر. مجید رضایی، آیت الله محمد سعید واعظی، آیت الله دکتر شورای فقهی

باید گفت؛ تصمیم گیری در مورد اعضای واقعی شورای فقه با رئیس جمهور است. همچنین وکلایی که از اعضای شورای فقه هستند به پیشنهاد مشترک مدیر حوزه های علمیه کشور و رئیس جمهور در شورای نگهبان پذیرفته می شوند و با موافقت اکثریت وکلای این شورا انتخاب می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا