ورزشی

اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال حواله واردات خودرو نگرفته اند

سید میرشاد مجدی درباره لغو پاداش مجوز واردات خودرو برای بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان و اینکه آیا نام اعضای هیات مدیره نیز در این لیست وجود دارد، گفت: نام اعضای هیات مدیره در لیست افرادی نیست که مجوز واردات خودرو گرفت. پرداخت بسیاری از پاداش ها نیز ربطی به هیئت مدیره ندارد و ما نمی دانیم کدام یک از مربیان و بازیکنان این مجوز را دریافت کرده اند.

وی افزود: تیم ملی کشورمان در مرحله اول مقدماتی جام جهانی نیاز به پیروزی در هر ۴ بازی داشت و با تساوی حذف می شدیم. بعد از ارتقای تیم، مسئولان دولتی آمدند و گفتند مجوز واردات خودرو را به بازیکنان می دهیم. وقتی صحبت کردند باید این اجازه را بدهند.

عضو هیئت مدیره فدراسیون فوتبال درباره رانتی که این حواله ها را ایجاد کرده است، گفت: افرادی که حواله می دهند باید این علم را داشته باشند. مثلاً می توانند بگویند می توان خودرو را بدون محدودیت وارد کرد که در آخر کار مشکل دارد. در زمان رئیس سابق فدراسیون بعد از آخرین بازی در رختکن به بازیکنان قول دادند که به آنها انتقال ماشین بدهیم. فکر می کنم سجادی وزیر سابق ورزش و مخبر معاون اول رئیس جمهور این قول را داده است.

مجدی افزود: درست است که می گویند حد باشد و مثلا می گویند چند هزار و تا چه مقدار وارد کنید. وقتی این کار انجام نمی شود، بازیکن چگونه می داند چقدر باید بخرد؟ بازیکن طبق قولی که داده بود، بازی و دل مردم را شاد کرده است. پس بازیکن در این مورد مقصر نیست. کسانی که حواله می دهند باید کف و سقف را مشخص می کردند. ما همچنین می دانیم که چگونه سقف بسازیم.

وی در خصوص اینکه آیا شهاب عزیزخادم در آن لیست بود یا خیر، توضیح داد: فقط در نظر بگیرید که فدراسیون فوتبال اسامی ۲۰۰ نفر را نوشته اما همه آنها قبول نشده اند. طبق اطلاعات من، برخی از بازیکنان آن را دریافت کردند. چه آنهایی که به جام جهانی رفتند و چه آنها که بدون حضور در این تورنمنت تیم را به جام جهانی رساندند. من نمی دانم چند نفر آن را دریافت کردند.

عضو هیئت مدیره فدراسیون در پاسخ به این سوال که آیا تیم داوری ایران در جام جهانی هم این انتقال را دریافت کرده است، گفت: نمی دانم چون در حیطه اختیارات و مسئولیت نیست. فقط رئیس فدراسیون می داند. فرقی نمی کند که هیئت مدیره بگویند از الف تا ض رسیده اند یا چه اتفاقی برای ماشین افتاده است. در جلسه هیئت مدیره هیچ بحثی درباره نوع خودرو و افرادی که حواله دریافت کرده اند نداشتیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا