ترندهای روز

اعضای گروه موسیقی «آریان» بعد از گذشت ۲۵ سال حالا کجا هستند و چه می کنند؟

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

گروه آریان که در اواخر دهه ۷۰ تشکیل شد، در دهه ۸۰ طرفداران زیادی پیدا کرد و موج جدیدی را در موسیقی پاپ ایران آغاز کرد. آریان اولین گروه در این سبک و تیپ پس از انقلاب اسلامی بود و به همین دلیل اولین گروه موسیقی رسمی پس از انقلاب به شمار می رفت. این گروه در اوایل دهه ۹۰ منحل شد، با این حال، آثار آن هنوز برای بسیاری به یاد ماندنی است. اما پس از گذشت ۲۵ سال از تشکیل این گروه، اکنون اعضای آن کجا هستند و چه می کنند؟

ماجرای تشکیل گروه موسیقی آریایی و علت انحلال آن

گروه موسیقی آریان فعالیت هنری خود را در سال ۱۳۷۸ با ۱۵ عضو آغاز کرد.

در زمستان ۱۳۷۷ فرامرز ریحانی که ایده اصلی تشکیل این گروه بود، علی پهلوان و پیام صالحی را معرفی کرد. فرامرز ریحانی ایده تشکیل گروه با علی پهلان و پیام صالحی را مطرح کرد اما در همان زمان و در اوج جوانی درگذشت. علی پهلوان و پیام صالحی خدمت سربازی در کرمانشاه. در این دوره این دو با علایق یکدیگر بیشتر آشنا شدند، هر دو شعر گفتند، آواز خواندند، گیتار زدند و آواز خواندند.

این آشنایی در دورانی اتفاق افتاد که موسیقی پاپ ایران برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی رو به رشد بود. هر دو به این فکر کردند که چه وضعیتی بهتر از این و تصمیم گرفتند فعالیت خود را در این زمینه به شیوه و سبک دیگری آغاز کنند. اولین قدم در این راه، تشکیل گروه موسیقی پاپ به نام «گروه آریایی» بود. آریان اولین گروه در این سبک و تیپ پس از انقلاب اسلامی بود و به همین دلیل اولین گروه موسیقی رسمی پس از انقلاب به شمار می رفت.

گروه آریان فعالیت خود را با این آهنگ آغاز کرد: علی پهلوان (خواننده و نوازنده لید گیتار)، پیام صالحی (خواننده و نوازنده لید گیتار)، سیامک پیکیناری (ویولن)، محمدرضا گلزار (نوازنده گیتار)، برزویه بدیهی (درام و سازهای کوبه ای)، شراره. فرنجاد (نوازنده گیتار و خواننده)، ساناز کشمیری (خواننده) و سحر کشمیری (خواننده).

مدتی بعد از شروع کار علیرضا طباطبایی نوازنده درام به آنها پیوست اما پس از آن محمدرضا گلزار (گیتار) و امیرحسین ددت (گیتار بیس) گروه را ترک کردند. امیرحسین دوده در یکی از کنسرت های این گروه در خارج از کشور ماندگار شد و به ایران بازنگشت. همین امر باعث شد تا مدتی اجازه برگزاری کنسرت به این گروه داده نشود.

در سال ۲۰۰۷ گروه آریان اولین آهنگ مشترک خود را با کریس ساخت دی برق خواننده مشهور ایرلندی در تهران به اجرای برنامه پرداخت. این آهنگ “کلماتی که دوستت دارم” نام دارد.

این گروه در مجموع ۵ آلبوم گل آفتابگردون (۱۳۷۹)، و اما عشق (۱۳۸۰)، تا بینهایت… (۱۳۸۳)، بی تو باتو (۱۳۸۷) و خداحافظ (۱۳۹۳) منتشر کردند.

گروه آرین تا اسفند در سال ۱۳۹۳ فعالیت هنری داشت.

علی پهلوان یکی از خوانندگان اصلی گروه آریان در سال ۱۴۰۰ در اینستاگرام خود درباره علت انحلال این گروه توضیحاتی ارائه کرد.

او در یک استوری اینستاگرامی نوشت: آریان بعد از آلبوم خداحافظ خداحافظی کرد چون دو سال به او اجازه ندادند در هیچ شهری کنسرت بگذارد، مدیر برنامه هایش کاری از دستش برنمی آمد، اختلاف نظر. بین اعضایش خیلی زیاد شده است.” بود. من هم بعد از اینکه مطمئن شدم تلاشم بی فایده است ایران را ترک کردم».

اعضای گروه آرین الان کجا هستند و چه می کنند؟

علی پهلوان: ۴۹ ساله – مهاجرت به استرالیا

پیام صالحی: ۵۰ ساله – کار در زمینه طراحی

سیامک پچناری: ۴۷ ساله – نوازنده، آهنگساز و مدرس

ساناز کشمیری: ۴۱ ساله – از فعالیت فعلی وی اطلاعی در دست نیست

شراره فرنجاد : ۴۹ ساله – کار در زمینه عکاسی و کافی شاپ

علیرضا طباطبایی: آموزش موسیقی

محمدرضا گلزار: ۴۷ ساله – بازیگر و مجری

منبع: روزیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا