اخبار اقتصاد ایران

اعطای بسته حمایتی 1 میلیون تومانی ویژه عید غدیر به دهک های 1 تا 3

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: ۴۰۹ فقره تسهیلات حمایتی در سال جاری از طریق صندوق امداد استان به مددجویان زنجانی پرداخت شده است.

روح اله صالحی بیان کرد: کمیته امداد در سال ۱۳۹۴ مجوز تاسیس صندوق امداد استان را از بانک مرکزی دریافت کرد و از سال ۱۳۹۵ کار این صندوق در سراسر کشور آغاز شد.

وی افزود: کمیته امداد در زنجان نیز با هدف گره گشایی خانواده های تحت حمایت کمیته امداد استان و سایر موارد، علاوه بر رعایت موازین و مقررات بانکی، تسهیلات قرض الحسنه و معاوضه خود را نیز از این طریق پرداخت می کند. افراد نیازمند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰۹ فقره کمک از طریق این صندوق پرداخت شده است، افزود: این بسته حمایتی از طریق تخصیص منابع صندوق و سپرده خیرین و بانک ها

صالحی میزان تسهیلات پرداختی را ۸۲ میلیارد و ۵۶۳ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: تسهیلات پرداختی در زمینه اشتغال، مسکن، تسهیلات اشتغال زایی، درمان، ازدواج و هزینه تحصیل بوده است.

سیاست ها و برنامه های راهبردی مسعود مزیکیان کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای اجرای کامل اصول قانون اساسی و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری بهزیستی و تامین اجتماعی توسط کمیته رفاه و تامین اجتماعی ستاد انتخاباتی این ستاد تهیه شده است. نامزد به شرح زیر است:

«۱- توجه جدی و مستمر به اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی در خصوص برخورداری از تأمین اجتماعی از نظر بازنشستگی، بیکاری، پیری، از کارافتادگی، بی سرپرستی، در صورت بروز حوادث و سوانح، نیاز به خدمات درمانی. و مراقبت های پزشکی در قالب بیمه و … حق با همه است.

۲- تلاش جدی و مستمر در اجرای سیاست های کلی تامین اجتماعی ابلاغی رهبری برای رفع چالش های صندوق های بازنشستگی، ایجاد رفاه عمومی، کاهش فقر و محرومیت با اولویت حمایت از بی خانمان ها، معلولان، معلولان و افراد جامعه. سالمندان و غیره

۳- توجه جدی و مستمر به اجرای اصل ۲۱ قانون اساسی در خصوص حمایت از مادر به ویژه در دوران بارداری و حضانت فرزند و حمایت از کودکان بی سرپرست و همچنین ایجاد بیمه ویژه زنان بیوه و سالخورده و بی سرپرست. .

۴- تنظیم و توزیع عادلانه بودجه عمومی کشور در قلمرو سه گانه نظام جامع تامین اجتماعی با اولویت حمایت از اقشار کم برخوردار به دور از هرگونه تبعیض ناروا قومیتی و منطقه ای.

۵- حکمرانی خوب در صندوق های بازنشستگی با تاکید بر شایسته سالاری

۶- بهره گیری از مشارکت شرکای اجتماعی به منظور حل بحران و کاهش نابرابری صندوق های بازنشستگی (با ایجاد نهاد نظارتی)

۷- تلاش جدی دولت برای حفظ قدرت خرید اقشار ضعیف جامعه از طریق تناسب دستمزد شاغلان، مستمری بازنشستگان و تنظیم بیکاران.

۸- ارتقاء پایگاه اطلاع رسانی در حوزه های حمایتی و بیمه ای به منظور توزیع یارانه ها بر اساس اطلاعات واقعی و تدوین سیاست هایی جهت هدایت تدریجی توزیع یارانه ها در سامانه جامع رفاه و تامین اجتماعی.

۹- افزایش سهم کمک های دولتی در تامین هزینه های درمانی

۱۰- افزایش کمک های دولت به صندوق های بازنشستگی و تقویت منابع صندوق بیمه بیکاری.

۱۱- جلوگیری از افزایش بدهی دولت به صندوق های بازنشستگی و پرداخت بدهی دولت به صندوق ها و سازمان های بازنشستگی.

۱۲- تقویت منابع مالی سازمان ها و نهادهای حمایتی از جمله سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام (ره) و سایر انجمن ها و تشکل های مردمی در بودجه های سنواتی.

۱۳- تضمین خدمات رایگان سلامت روان و توانبخشی برای خانوارهای مستقر در چهار دهک پایین درآمدی.

۱۴- پوشش کامل هزینه های ناباروری با هدف افزایش نرخ رشد جمعیت برای تمامی دهک های درآمدی از محل جابجایی و تخصیص بهینه منابع یارانه ای و جذب کمک های خیران.

۱۵- ایجاد نظام ملی بیمه بیکاری با اولویت دانشجویان و فارغ التحصیلان متاهل به منظور کاهش سن ازدواج جوانان.

۱۶- تقویت سطح خدمات بیمه سلامت و بازنشستگی و خدمات حمایتی، توانبخشی و امدادی.

۱۷- تنظیم و هدایت کمک های حمایتی دولت در جهت ایجاد اشتغال

۱۸- استعدادیابی، آموزش و توانمندسازی در جهت ایجاد اشتغال و کاهش آسیب های اجتماعی

۱۹- اجرای نظام چندلایه تامین اجتماعی در لایه های امدادی، حمایتی و بیمه ای.

محمدحسین ذوالفقاری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان به میزبانی سالن جلسات اداره کل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه طرح زنان سرپرست خانوار غیر تحت حمایت این نهاد است. آغاز شده است، گفت: اولویت این طرح برای زنان سرپرست خانوار زیر پنجاه سال است.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح توانمندسازی و خودکفایی زنان برای رونق اقتصادی و مدیریت هر چه بهتر زندگی این قشر از جامعه است.

مدیر کل کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه در این طرح ۲۰ نفر مورد حمایت قرار گرفتند، بیان کرد: نحوه انتخاب این افراد با معرفی مراکز خیریه بوده است.

ذوالفقاری درباره اجرای این طرح تصریح کرد: به این افراد چرخ خیاطی، قالی، خشک کن میوه، آب میوه گیری صنعتی و … داده شد تا بتوانند مشاغل خانگی را راه اندازی کنند.

وی افزود: ارزش ریالی این دستگاه ها هر کدام ۳۸۰ میلیون ریال بوده که حضور خیرین می تواند موجب رونق اقتصادی بیشتر زنان سرپرست خانوار شود.

مدیرکل کمیته امداد گلستان گفت: طی سال گذشته بیش از ۶۹ هزار مددجو تحت ارزیابی خطرات قلبی عروقی و غربالگری سرطان کولورکتال و پستان تحت حمایت این نهاد قرار گرفتند.

عیسی بابایی در جمع خبرنگاران از اجرای تفاهم نامه همکاری مشترک این نهاد با معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان به منظور ارائه خدمات ارزیابی خطر بیماری های قلبی و عروقی و سرطان برای بیماران خبر داد و گفت: تا پایان در پایان سال گذشته ۶۹ هزار و ۶۰۷ بیمار از خدمات ارزیابی ریسک قلبی عروقی و غربالگری سرطان کولون (کولورکتال) و پستان گلستانی بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه خدمات بهداشتی و درمانی یکی از سرفصل های کاری این سازمان است، گفت: برخورداری از زندگی سالم، پربار و هدفمند حق همگان است و مسئولیت تحقق آن بر عهده همه نهادها و افراد جامعه است و برای پایداری لازم است. توسعه و تشخیص به موقع گام مهمی در کنترل و پیشگیری از عوارض ناشی از این مشکلات است.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با اشاره به اجرای این طرح در قالب تفاهم نامه مشترک بین کمیته امداد و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: این طرح از ابتدای سال جاری است. مهر سال گذشته تا پایان اسفند ماه برای مددجویان این سازمان با اولویت مناطق روستایی اجرا شد.

بابایی تصریح کرد: این تفاهم نامه در ۱۱ بند ارائه شد که شامل برگزاری جلسه توجیهی برای کلیه دستگاه های اجرایی شهرستان قبل از اجرای طرح، برنامه ریزی و هماهنگی با آزمایشگاه شهرستان به منظور ارجاع بیماران و انجام نمونه برداری از آزمایشات قند و کلسترول، توزیع می باشد. کیت فیت در مراکز درمانی و منازل، هماهنگی با مراکز درمانی سطح دو، قرارداد با داروخانه ها در راستای برنامه غربالگری سرطان روده بزرگ و تشخیص زودهنگام ذکر شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با بیان اینکه افزایش آگاهی و تلاش برای تامین سلامت مددجویان پشتوانه اهداف اجرای این طرح است، گفت: برای اجرای این طرح هیچ هزینه ای از سوی مددجویان پرداخت نخواهد شد. ، و کلیه هزینه ها از اداره بهداشت و درمان این سازمان پرداخت خواهد شد. .

بابایی تصریح کرد: ارزیابی خطرات قلبی عروقی برای مددجویان بالای ۳۰ سال در سطح استان، غربالگری سرطان کولورکتال برای مددجویان ۵۰ تا ۶۹ ساله در چهار شهرستان گرگان، گنبد، بندرترکمن و کردکوی و همچنین غربالگری سرطان سینه برای مددجویان زن ۳۰ ساله. تا ۶۹ در دو شهر گرگان. گنبد از دیگر اهداف این تفاهم بود که به فضل الهی محقق شد.

مدیر کل کمیته امداد گلستان نظارت بر اجرای صحیح طرح و جمع بندی و ارسال گزارش های آماری حاصل از ارزیابی خطرات قلبی و عروقی و ارزیابی سرطان به صورت ماهانه توسط معاونت بهداشتی دانشگاه را مهم و ضروری دانست. وی افزود: ارجاع مراجعین نیازمند به خدمات تخصصی سرطان شامل ویزیت تخصصی، کولونوسکوپی، ماموگرافی و سونوگرافی از اهداف اصلی این طرح بوده است.

لازم به ذکر است در پایان این طرح ۷۰۰ دستگاه فشار خون و گلوکومتر به ارزش یک میلیارد و ۱۵ میلیون تومان از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی به بیمارانی که در طرح ارزیابی خطرات قلبی و عروقی تشخیص داده شده بودند اهدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا