اخبار بورس

اعطای بیش از ۸ همت تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک پارسیان/ مهمترین برنامه بانک پارسیان خروج از بنگاه داری است

به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد.

مدیرعامل بانک پارسیان گفت: صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان سال گذشته بیش از ۸ میلیون فقره تسهیلات اعتباری در تمام استان های کشور به مردم اعطا کرد.

گزارش کردن افق میهنجواد شکرخواه، مدیرعامل بانک پارسیان در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: نقشی که شما در ارائه اطلاعات ایفا می‌کنید، می‌تواند با شیوه‌ای که اخبار را ارائه می‌دهد یا تغییر را به سمت بدتر شدن جامعه می‌آورد، مهم است. نقش و مسئولیت خبرنگاران بسیار مهم است. نقش خبرنگاران در سازمان ها نیز در پیشبرد امور سازمان ها بسیار مهم است. با برجسته کردن عیوب و مشکلات می توانید دیدگاه افراد را تغییر دهید.

وی افزود: این نقش ها مفاهیم متعددی دارد. مهم ترین اثر این است که سازمان ها متوجه می شوند که آینه ای کامل وجود دارد تا واقعیت های موجود را در معرض آگاهی مردم قرار دهد. من اعتقاد راسخ دارم که اکثر رسانه های کشور سعی می کنند واقعیت ها را آن طور که هست ارائه دهند. مهمترین تأثیر کار شما به عنوان روزنامه نگار در ایجاد شفافیت این است که شما بازتابی از کل دیدگاه وضعیت فعلی سازمان ها هستید. بنابراین سازمان ها سعی می کنند بهتر شوند، عملکرد خود را بهبود بخشند، سرعت خدمت رسانی به مردم را افزایش دهند و رضایت مردم را به دست آورند. خبرنگاران اطمینان حاصل می کنند که کیفیت و کمیت کار سازمان ها در مراقبت از مردم بهبود می یابد. سازمان ها سعی می کنند مشکلات خود را حل کنند. تلاش ما در بانک پارسیان این است که بتوانیم در خدمت مردم و بخشهای مختلف اقتصاد کار موثر و مناسبی انجام دهیم.

مدیرعامل بانک پارسیان تصریح کرد: بانک پارسیان بانکی است که در دو بخش خرد و کلان فعالیت می کند و به بنگاه های تجاری بزرگ خدمات ارائه می دهد. در سال‌های اخیر تلاش کرده‌ایم تا خدمات باکیفیت و مقرون به صرفه را به مردم و شرکت‌ها در بخش‌های مختلف اقتصاد ارائه کنیم.

شکرخواه تاکید کرد: اولین و مهم ترین حوزه ای که توانسته ایم خدمات خوبی به مردم ارائه کنیم حوزه اعتبار است. صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان سال گذشته بیش از هشت فقره تسهیلات اعتباری قرض الحسنه را در اختیار مردم تمام استان های کشور قرار داد. این تسهیلات شامل زمینه های ازدواج، تولد فرزندان، اشتغال زایی و غیره می شد و هر جا که شعبه بانک پارسیان بود مردم از این تسهیلات بهره مند می شدند.

وی تصریح کرد: توزیع استانی و برنامه ریزی تسهیلات، سامانه های اینترنتی سازماندهی شده توسط بانک مرکزی است و ما هیچ نقشی در آن نداریم. ما فقط از تامین مالی و خدمات مراقبت می کنیم. ما معتقد نیستیم در بین بانک های خصوصی بانکی وجود داشته باشد که در منطقه قرض الحسنه فعالیت داشته باشد. حتی در بین لندزبانکن، ما یکی از دو یا سه بانک برتر هستیم.

مدیرعامل «واپارس» خاطرنشان کرد: امسال در قانون برنامه و بودجه دولت بیش از ۱۰ تکلیف را به ما واگذار کرد و از ابتدای سال بخشی از این دوره را به پایان رساندیم. به گفته بسیاری از مسئولان دولتی، بانک پارسیان در این زمینه پیشرو است.

شکرخواه گفت: در حوزه بنگاه‌های دانش‌بنیان، یکی از بخش‌های مهم و برجسته، به‌ویژه در برنامه هفتم، تقریباً زنجیره خدمات کاملی را برای بنگاه‌های بانکی ایجاد کرده‌ایم. ما با صندوق نوآوری و شکوفایی دولت و معاون رئیس جمهور همکاری نزدیک داریم. ۳۲ درصد شرکت های دانش بنیان در سراسر کشور از خدمات بانکی ما بهره مند هستند. ما اکوسیستم آنها را پوشش داده ایم و سعی کرده ایم با هزینه مناسب نیازهای آنها را برآورده کنیم.

در حوزه رونق تولید توانستیم طرح ها و پروژه های بزرگی را در سطح ملی تامین مالی کنیم و بیش از یک میلیارد دلار ارز و حدود ۱۲ همات ریالی تامین مالی پروژه های انجام شده توسط پارسیان بود. بانک. بانک پارسیان گزینه های سرمایه در گردش مختلفی را به شرکت های مختلف ارائه کرده است. در حوزه ارزی با وجود تحریم های اعمال شده، با سازوکارهایی که با هماهنگی دولت و بانک مرکزی فراهم کردیم، توانستیم بخش زیادی از نیازهای ارزی کشور را تامین کنیم و نقش مناسبی را ایفا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه هایی که برای بانک پارسیان در سال ۱۴۰۳ داریم این است که بخشی از دارایی های غیرمولد که از مدار فعالیت بانکی ما خارج شده است را به مدار فعالیت های بانکی خود برگردانیم و بتوانیم سهم خود را در آن افزایش دهیم. تامین مالی مناطق مختلف تولید

مدیرعامل بانک پارسیان گفت: در سال ۱۴۰۳ این برنامه ها را با جدیت دنبال خواهیم کرد. اولین و مهمترین برنامه ما خروج از گروه است. شرکت هایی که هیچ ربطی به بانک ندارند. سازوکارهای این کار را فراهم کرده ایم و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۳ بیشتر آن مشخص شود.

وی تصریح کرد: محور دوم وصول مطالبات از بدهکاران مختلف است که سال هاست به ما بدهکار بوده و بدهی خود را بازپرداخت نکرده اند. امیدواریم بتوانیم برخی از این مطالبات را در سال جاری و سال های آینده یکی کنیم. این بخش همت ما مؤمنان و حمایت قوه قضائیه را می طلبد.

مدیرعامل بانک پارسیان گفت: در حوزه فناوری اطلاعات و فناوری اطلاعات در نظر داریم با تدوین برنامه های غیبت، کارایی و بهره وری سیستم ها را افزایش دهیم. امیدواریم در سال ۱۴۰۳ به سیستم مناسب تری دست یابیم.

شکرخواه تصریح کرد: علاوه بر این تلاش می کنیم وارد رقابت منفی در نرخ سود نشویم و نرخ سود و سود را در سیستم بانکی افزایش ندهیم و قیمت تمام شده پول را در بانک کاهش دهیم تا بتوانیم منابع را تامین کنیم. مردم ارزان تر هدف نهایی ما باید این باشد که بتوانیم محصول را ارزان‌تر به مردم ارائه دهیم، نه گران‌تر. امیدواریم بتوانیم کار را پیش ببریم، منابع مالی را به مردم در بخش های تجاری و تجاری افزایش دهیم و نقش پربارتری در بهبود اقتصادی ایفا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا