بانک و بیمه

اعطای تسهیلات بانکی به کارفرمایان مددجویان بهزیستی

به گزارش ایران تحلیل، محسن ایروانی افزود: اگر این کارفرمایان بخواهند از قانون چهار درصد استفاده کنند به ازای هر نفر ۱۵۰ میلیون تومان و در ۲۸ شغل خاص به ازای هر شغل ۳۰۰ میلیون تومان برای هر معلول دریافت می کنند. این ۲۸ شغل مورد تایید بانک مرکزی قرار گرفت که شامل مشاغلی مانند بسته بندی پوشاک و خرما می شود که ورود به آن ها نیاز به پول بیشتری دارد.

وی تاکید کرد: بنابراین کارفرمایان می توانند در رده های مصوب بانک مرکزی ۳۰۰ میلیون تومان و در سایر رده ها ۱۵۰ میلیون تومان چهار درصد دوره هفت ساله دریافت کنند.

معاون کارآفرینی و اشتغال مرکز توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور گفت: تسهیلات دیگری نیز برای کارفرمایان با نرخ سود بالاتر وجود دارد، اما نرخ سرانه بیشتر است؛ در حالی که نرخ بهره بیشتر است. به عنوان مثال کارفرما می تواند برای استخدام هر مددجوی اجتماعی از ۵۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان مزایای دریافت کند.

ایروانی تصریح کرد: سقف تسهیلات ۴ درصدی برای کارفرمایان ۴ میلیارد تومان و سقف تسهیلات ۲۳ درصدی که برای مناطق محروم ۲۱ درصد است، ۵۰ میلیارد تومان و برای هر مشتری ۹۰۰ میلیون تومان است.

به گفته وی، حدود ۱۰ درصد از فرصت های شغلی مشمولان بهزیستی به کارفرمایانی مرتبط است که آنها را استخدام کرده اند.

حمایت از ایجاد ۴۵۰۰۰ فرصت شغلی برای متقاضیان
معاون کارآفرینی و اشتغال مرکز توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور گفت: این سازمان از ابتدای سال تاکنون به طرق مختلف از ایجاد ۴۵ هزار فرصت شغلی برای متقاضیان ثبت نام شده در سامانه نظارت بر اشتغال کشور حمایت کرده است و این یعنی که این آمار رسمی است .

ایروانی افزود: در نظر داریم تا پایان امسال تعهد خود را در این حوزه به ۸۷ هزار فرصت شغلی افزایش دهیم. فرصت های شغلی در دو بخش ایجاد می شود: خوداشتغالی داخلی یا خارجی و اشتغال توسط کارفرمایان. بخش خوداشتغالی با حدود ۹۰ درصد بیشترین سهم از ایجاد شغل را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه مشاغل غیرداخلی کارگاهی یا فروشگاهی است، خاطرنشان کرد: در سوی دیگر ایجاد فرصت های شغلی، کارفرمایان حاضر به استخدام مشتری هستند، بنابراین نسبت خوداشتغالی داخلی و خارجی بیشتر است. نسبت به استخدام کارفرمایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا