بانک و بیمه

اعطای مجوز فعالیت از سوی بانک مرکزی فقط از طریق درگاه ملی

به گزارش ایران تحلیل، سیدجلال سیدی اظهار کرد; این مجوزها پس از ثبت و دریافت از طریق درگاه ملی مجوز کشور، در چارچوب شرایط مندرج در قوانین و مقررات نظارتی بررسی و در صورت کامل بودن مدارک و احراز شرایط لازم صادر می شود.

وی تصریح کرد: به منظور اجرای تکلیف قانونی اعطای شناسه منحصر به فرد به گواهینامه های رانندگی صادر شده قبل از راه اندازی درگاه ملی گواهینامه رانندگی کشور، امکان ثبت درخواست شناسه منحصر به فرد توسط دارندگان گواهینامه های رانندگی قدیمی در پورتال ملی مجوز وی افزود: دارندگان این گونه مجوزها می توانند از طریق درگاه مذکور درخواست اعطای شناسه منحصر به فرد به مجوز خود را ارائه دهند. بانک مرکزی همچنین تمهیدات تجاری و فنی لازم برای دریافت و رسیدگی به این درخواست ها را در نظر گرفته است.

سیدی افزود: با توجه به اینکه بانک مرکزی اطلاعات کامل و مستندی از مجوزهای صادره خود دارد، ضمن تعامل با مرکز ملی، در انجام وظایف قانونی محوله و همچنین تسهیل در تسهیل امور دارندگان مجوزهای قدیمی. برای انجام مطالعات، نظارت و بهبود مختصات در فضای کسب و کار، فعلاً نیازی به ارائه درخواست و خوداظهاری از سوی دارندگان مجوزهای قدیمی نیست و اطلاعات و مشخصات مجوزها توسط بانک مرکزی به همین منظور صادر می شود. تخصیص شناسه های منحصربه فرد به موقع به مرجع مربوطه ارائه شده و مراحل تخصیص شناسه های منحصر به فرد هم اکنون در حال انجام است. به سرعت در دستور کار مقام مسئول قرار خواهند گرفت.

مدیر اداره صدور مجوزهای بانک مرکزی خاطرنشان کرد: ممکن است در فاصله زمانی بین ارائه اطلاعات بانک مرکزی به وزارت اقتصاد و دارایی تا تخصیص مجوزهای صادر شده، تغییراتی در اطلاعات و مشخصات مجوزهای صادر شده ایجاد شود. شناسه منحصر به فرد، این فرصت برای دارندگان مجوز. از قدیمی‌هایی که شناسه پروانه منحصربفرد دریافت کرده‌اند درخواست می‌شود با مراجعه به لینک «صدور شناسه منحصر به فرد مجوزهای قدیمی» در پورتال مجوز زبان ملی (آدرس: Mojavez.ir) درخواست خود را جهت تأیید به بانک مرکزی ارسال کنند. .

سیدی تصریح کرد: با ابلاغ قانون تسهیل در صدور پروانه کسب و راه اندازی پرتال ملی مجوز کشور، کلیه درخواست های صدور مجوز فعالیت تجاری در سطح کشور تنها در این پورتال ثبت و پس از بررسی درخواست مراجع و موسسات مربوطه صدور مجوز در صورت ارائه کلیه مدارک توسط متقاضی و احراز شرایط لازم، مجوز صادر و شناسه منحصر به فرد از طریق درگاه مذکور صادر می گردد.

وی افزود: به منظور ایجاد یکپارچگی و یکپارچگی در صدور مجوز فعالیت های تجاری در سطح کشور و بر اساس تکالیف مقرر در تبصره (۷) ماده (۷) مکرر ماده (۱) قانون. با تسهیل صدور پروانه کسب، مقرر شد برای پروانه های صادره قبل از لازم الاجرا شدن قانون مذکور، به درخواست دارندگان پروانه های قدیمی و در مدت معین، شناسه منحصر به فرد صادر شود. شناسه مجوز منحصربفرد ندارند، از نظر قانونی فاقد مجوز هستند.

مدیر اداره صدور مجوزهای بانکی بانک مرکزی با بیان اینکه مجوزهای صادر شده از سوی این بانک از حساسیت، اهمیت و تاثیرگذاری بسیار بالایی بر اقتصاد کشور برخوردار است، تاکید کرد: انجام تعهدات قانونی از لحظه تصویب و همچنین اعمال تدابیر لازم از راه اندازی پورتال ملی گواهینامه رانندگی کشور با دقت و جدیت کامل دستور کار روز است. در مقوله اعطای شناسه منحصر به فرد مجوزهای صادره از این بانک و تلاش برای ایجاد تعامل همه جانبه با مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی، کلیه تکالیف قانونی در چارچوب تعیین شده است. زمان تکمیل شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با توجه به تداوم تعامل موجود بین موسسات سپرده گذاری، اجرای این گونه اقدامات موجب ساماندهی، توسعه و بهبود هر چه بیشتر فضای کسب و کار در اقتصاد کشور و همچنین کاهش بوروکراسی و در نتیجه منشا خیر و برکت برای شما هموطنان عزیز باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا