ورزشی

اعلام جزئیات پروژه فروارد فیفا/ سهم ۱۰ میلیون دلاری ایران

فیفا در جدیدترین گزارش خود از پروژه فوروارد هزینه های انجام شده در این پروژه را در فاصله سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲ اعلام کرده است که در این سال ها دو فاز این پروژه به پایان رسیده و در مجموع ۲.۷۹ میلیارد دلار برای آن سرمایه گذاری شده است. از این مبلغ ۲۰ درصد به کنفدراسیون ها و ۸۰ درصد به فدراسیون ها (۲۱۱ فدراسیون) اختصاص یافت که شامل ۱۶۰۰ پروژه بود.

در این گزارش آمده است که فیفا پروژه فوروارد را به هشت بخش تقسیم کرده است که بر اساس آن ۴۴۸.۸ میلیون دلار به سیاست، ۴۱۵.۲ میلیون دلار به زیرساخت، ۳۵۷.۵ میلیون دلار به تیم های ملی، ۱۸۶.۱ میلیون دلار و ۱۸۱.۱ میلیون دلار برای تجهیزات، ۱۱۰.۹ میلیون دلار اختصاص یافته است. دلار برای بانوان، ۸۶.۸ میلیون دلار برای توسعه فوتبال و ۱۳۵.۶ میلیون دلار برای مابقی هزینه ها به برگزاری مسابقات اختصاص یافته است.

فیفا همچنین جزئیات پرداختی به هر فدراسیون را به صورت شفاف اعلام کرده است که بر اساس این گزارش سهم ایران تاکنون ۹.۹ میلیون دلار بوده است که از این میزان ۵.۵ میلیون دلار مربوط به هزینه های عملیاتی، ۴.۳ میلیون دلار به پروژه ها و ۰.۱ میلیون دلار بوده است. میلیون دلار. دلار به تجهیزات با این حال، ۷۸ درصد آن (۷.۷ میلیون دلار) تصویب شده است که ۱.۶ میلیون دلار به زیرساخت، ۱.۳ میلیون دلار به سیاست، ۰.۶ میلیون دلار به تجهیزات و ۰.۵ میلیون دلار به هزینه ها اختصاص می یابد. مجری، ۰.۵ میلیون دلار به مسابقات، ۰.۲ میلیون دلار به تیم های ملی، ۰.۲ میلیون دلار برای توسعه فوتبال و ۰.۲ میلیون دلار به فوتبال بانوان اختصاص یافته است.

نکته ای که در مورد گزارش ایران درباره فیفا وجود دارد این است که فاز یک این پروژه به توسعه مرکز ملی فوتبال و یک زمین چمن مصنوعی استاندارد برای استفاده تیم های ملی بزرگسالان اختصاص دارد. همچنین ۴۶۸ هزار و ۶۰۶ هزار دلار برای تعمیر چمن مورد استفاده تیم های ملی از جمله تیم های پایه در نظر گرفته شده است تا در هر شرایط جوی بتوانند از آن استفاده کنند.

2

البته فیفا اعلام کرده است که این مبالغ در مورد ایران تایید شده است چرا که مهدی تاج در آخرین اظهارات خود درباره پروژه فروردین اعلام کرد که تا ابتدا مهر ۴ میلیون دلار از پول این پروژه به حساب فدراسیون فوتبال واریز شده است. همچنین مرحوم مهرمهدی محمدنبی، نایب رئیس اول مرحوم فدراسیون فوتبال مهر وی از مذاکره با فیفا برای دریافت مابقی پول پروژه فروردین خبر داده بود. باید دید فدراسیون فوتبال توانسته این پول را احیا کند یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا