ورزشی

اعلام دستمزد طارمی در اینتر؛ رتبه سی‌ام ستاره ایرانی در ایتالیا

پیوستن طارمی به اینتر اتفاق بزرگی بود و هر وقت صحبت از نقل و انتقالات جذاب فوتبالی در نقاط مختلف دنیا به میان می آید، نمی توان از مبلغ انتقال و دستمزد این بازیکن صحبتی نکرد. در مورد انتقال طارمی به اینتر اولین مسئله این است که مبلغ این انتقال برابر با صفر است زیرا باشگاه اینتر طارمی را به عنوان بازیکن آزاد بدون پرداخت پول پورتو به خدمت گرفت. اما دستمزد بازیکن در تیم جدیدش چقدر است؟

اینتر چقدر می پردازد؟ طارمی چقدر می گیرد؟
طبق آمار و ارقام منتشر شده در سایت کاپولوژی که رسانه های موثقی مانند ترانسفرمارکت از آن به عنوان منبع اطلاعات مالی یاد می کنند، باشگاه اینتر سالانه ۵ میلیون و ۵۶۰ هزار یورو دستمزد به مهدی طارمی می پردازد. این رقم شامل قیمت ۶۷۰۰۰ تومان یورو در تاریخ نگارش (۱۷ مرداد ۱۴۰۳)، معادل ۳۷۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان است. دستمزد طارمی ۱۰۶ هزار و ۹۲۳ یورو در هفته حضورش در اینتر است که تقریبا معادل ۷ میلیارد و ۱۶۴ میلیون تومان است. لازم به ذکر است طارمی سالانه ۹۳۰ هزار یورو نیز پاداش احتمالی دارد که در صورت اضافه شدن به حقوق پایه، مجموع دستمزد وی به ۶ میلیون و ۴۹۰ هزار یورو معادل ۴۳۴ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان می رسد.

البته نکته مهم این است که درآمد خالص نهایی طارمی (پس از کسر مواردی مانند مالیات) سالیانه ۳ میلیون یورو است که در صورت اضافه شدن پاداش به ۳.۵ میلیون یورو معادل ۲۳۴.۵ میلیارد تومان می رسد.

رتبه طارمی در اینتر و سری آ
با نگاهی به آمار درآمد سایر بازیکنان اینتر می توان دریافت که مهدی طارمی یازدهمین بازیکن اینتر از نظر دستمزد است. بیشترین دستمزد در بین بازیکنان تیم قهرمان ایتالیا به نیکولو بارلا تعلق می گیرد که سالانه ۱۲.۴۰ میلیون یورو (قبل از کسر مالیات) دریافت می کند. طارمی همچنین سی امین بازیکن پردرآمد در میان تمامی بازیکنان سری آ است و تنها ۲۹ بازیکن در کل لیگ بیشتر از او درآمد دارند. بالاترین دستمزد در سری آ متعلق به دوسان ولاوویچ است. ستاره صربستانی خط حمله یوونتوس سالانه ۲۲ میلیون و ۲۲۰ هزار یورو (قبل از کسر مالیات) با اختلاف فاحش نسبت به نفر دوم درآمد دارد.

تفاوت بین آسیایی ها چیست؟
این لیست جذاب تنها به تیم اینتر و لیگ ایتالیا محدود نمی شود. بلکه می توانید اطلاعاتی در مورد دستمزد بازیکنان فوتبال در بسیاری از لیگ ها جستجو کنید. یکی از جستجوهای انجام شده در این مقاله مربوط به بازیکنان آسیایی شاغل در پنج لیگ معتبر اروپایی است.
در لیگ برتر انگلیس بیشترین دستمزد یک بازیکن آسیایی متعلق به کاپیتان کره ای تاتنهام است. سون هیونگ مین در تیمش بیش از ۱۱ میلیون و ۷۵۰ هزار یورو درآمد دارد. سایر بازیکنان لیگ برتری آسیا که دستمزد اولیه آنها بالاتر از مهدی طارمی است، عبارتند از: دایچی کامادا (حدود ۶.۵ میلیون یورو) و تاکهیرو تومیاسو (حدود ۶.۱۹ میلیون یورو).

در بوندسلیگا آلمان، کیم مین جائه ۱۲ میلیون یورو دستمزد می گیرد، نه تنها بیشتر از طارمی، که بیش از هر بازیکن آسیایی شاغل در اروپا درآمد دارد.
در بین بازیکنان آسیایی حاضر در لیگ یک فرانسه، کانگ این لی، ستاره کره ای پاری سن ژرمن با دستمزدی بالغ بر ۷ میلیون و ۲۷۰ هزار یورو، تنها دستمزدی بیش از مهدی طارمی دارد.

ضمن اینکه هیچ یک از آسیایی های شاغل در لالیگا بیشتر از طارمی درآمد ندارند.
به این ترتیب می توان دریافت که مهدی طارمی ششمین دستمزد در بین بازیکنان آسیایی فوتبال اروپا را دریافت می کند.

اگر مهدی در پورتو می ماند
نگاه دیگری که به آمار مربوط به دستمزد بازیکنان شاغل در اروپا انداختیم مربوط به لیگ پرتغال بود. مهدی طارمی که از پرتغال به اینتر آمده، در تیم جدیدش بیشتر از همه بازیکنان شاغل در لیگ پرتغال درآمد دارد. بیشترین دستمزد در بین بازیکنان پورتو، تیم سابق طارمی متعلق به فرانسیسکو کونسیسائو است که معادل ۲.۶۵۰ میلیون یورو است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا