ورزشی

اعلام رسمی سهمیه کشورها برای فصل ۲۶-۲۰۲۵/ سهمیه فوتبال ایران در لیگ نخبگان آسیا کم شد

رکورد رقابت های فوتبال باشگاهی آسیا در فصل ۲۰۲۳-۲۴ با قهرمانی تیم های سنترال کوست مارینرز استرالیا و العین امارات در رقابت های AFC CUP و لیگ قهرمانان آسیا بسته شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در پایان مسابقات این فصل رده بندی کشورها را بر اساس عملکرد نمایندگان آنها در هشت دوره گذشته بازی های باشگاهی آسیا منتشر کرد و ایران با ۶۸ هزار و ۶۴۰ امتیاز در رده ششم قرار دارد. عربستان، ژاپن، کره جنوبی، امارات و قطر در رده های اول تا پنجم قرار دارند.

۱۰ کشور برتر جدول رده بندی امتیاز AFC

سهمیه تیم ها برای فصل آینده فوتبال باشگاهی آسیا نیز بر اساس این رده بندی مشخص می شود. بر اساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، ایران در فصل ۲۶-۲۰۲۵ لیگ نخبگان آسیا سهمیه ۱+۱ را در اختیار خواهد داشت و به این ترتیب یک تیم از کشورمان در مرحله گروهی لیگ برتر و یک تیم دیگر از ایران در مرحله پلی آف شانس حضور در لیگ برتر را خواهد داشت. این مسابقه تست می کند. کشورمان در سطح دوم فوتبال باشگاهی آسیا (لیگ قهرمانان آسیا ۲) نیز سهمیه خواهد داشت.

عربستان و ژاپن با کسب سه سهمیه مستقیم در لیگ برتر و یک سهمیه در لیگ قهرمانان ۲ گوی سبقت را از دیگر کشورها در این زمینه ربودند. امارات، قطر، کره جنوبی و چین نیز در لیگ الیت سهمیه ۱+۲ و در لیگ قهرمانان ۲ یک سهمیه کسب کرده اند.

2

سهمیه ۱۰ کشور برتر غرب آسیا در فصل ۲۶-۲۰۲۵ رقابت های باشگاهی قاره کهن

ایران در فصل ۲۵-۲۰۲۴ دو سهمیه مستقیم و یک سهمیه در مرحله پلی آف لیگ برتر خواهد داشت. تیمی از کشورمان نیز در لیگ قهرمانان ۲ آسیا حضور دارد که به این ترتیب سهمیه فوتبال ایران در رقابت های باشگاهی قاره کهن که مربوط به لیگ نخبگان آسیا است کاهش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا