ورزشی

اعلام رسمی محرومیت ۴ ساله هافبک تیم ملی فرانسه

پل پوگبا که پیش از این به دلیل مثبت بودن تست دوپینگی که پس از دیدار مقابل اودینزه در هفته اول سری آ ایتالیا داده بود، از تمامی فعالیت های مرتبط با فوتبال محروم شده بود، امروز (پنجشنبه) رسماً محروم شد. سال گذشته صادر شد. در وسط آذر ماه گذشته بود که پس از پایان محاکمه پل پوگبای ۳۰ ساله، دادستان مبارزه با دوپینگ ایتالیا برای این هافبک فرانسوی درخواست ۴ سال محرومیت از فعالیت های مرتبط با فوتبال کرد.

پوگبا که تمام فصل گذشته را به دلیل مصدومیت از دست داد، امیدوار بود در دومین فصل حضورش در یوونتوس به فرم بازگردد، اما دوباره اینطور نشد، زیرا درست پس از اولین بازی خود برای بانوی پیر در یوونتوس مصدوم شد. فصل جدید سری آ مقابل اودینزه، تست دوپینگ او مثبت شد.

طبق اعتراف خودش، پل پوگبا متهم است که بدون مشورت با کادر پزشکی باشگاه یوونتوس از یک ماده افزایش دهنده تستوسترون استفاده کرده است. پیش از این گفته شده بود که اگر پوگبای ۳۰ ساله اعتراف کند و ثابت کند که ناخواسته دوپینگ کرده است، محرومیت او بین ۱۸ تا ۲۴ ماه کاهش می یابد.

طبق قوانین و مقررات مندرج در قرارداد بین تیم ها و بازیکنان، در صورت مثبت بودن نمونه دوم پوگبا، یوونتوس حق فسخ یک طرفه قرارداد او را دارد که می تواند ۳۰ میلیون یورو برای باشگاه صرفه جویی کند. این در حالی است که طبق اساسنامه لیگ فوتبال ایتالیا، باشگاه ها در صورت متهم شدن به دوپینگ می توانند از پرداخت پول بازیکنان خود خودداری کنند.

پس از مثبت شدن اولین تست دوپینگ پل پوگبا، یوونتوس پرداخت پول این بازیکن فرانسوی را متوقف کرد. دستمزدی که پوگبا از یوونتوس دریافت می کند سالیانه هشت میلیون یورو است و با تایید مثبت شدن تست دوپینگ او، طبق قوانین یووه، بازیکنش تا پایان قراردادش تنها ملزم به پرداخت ماهیانه دو هزار یورو به او خواهد بود.

هافبک فرانسوی در تابستان ۲۰۲۲ از منچستریونایتد جدا شد و به یوونتوس بازگشت، اما به دلیل مصدومیت شدیدی که در ابتدا برای بیانکونری ها دیده بود، تنها ۲۱۳ دقیقه برای بیانکونری بازی کرده است. پوگبا تا سال ۲۰۲۶ با یوونتوس قرارداد دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا