ورزشی

اعلام رنکینگ جدید فیفا؛ چه بر سر برزیل آمده؟

با برگزاری سه تورنمنت قاره ای و تعداد زیادی بازی دوستانه در ماه های ژوئن و جولای و پس از برگزاری بیش از ۱۲۵ مسابقه در سراسر جهان، تغییرات زیادی در رده بندی تیم های ملی فیفا ایجاد شده است. قهرمانی آرژانتین آنها را در اوج نگه داشت و قهرمانی اسپانیا برای آنها یک صعود خیره کننده به ارمغان آورد.

آرژانتین (۱) با موفقیت از عنوان قهرمانی خود در کوپا آمریکا دفاع کرد و جایگاه خود را در بالای جدول تثبیت کرد. فرانسه (دوم) همچنان نزدیکترین رقیب آنها پس از صعود به نیمه نهایی یورو ۲۰۲۴ است. اسپانیا، قهرمان جدید اروپا (سوم، با ۵ پله صعود)، به سه تیم برتر رده بندی رسید. در عین حال تیم بازنده فینال یورو انگلیس (چهارم با یک مقام) درست پشت سر صدرها قرار گرفته و از سد برزیل (پنجم با یک مکان) عبور کرده است.

بلژیک (ششم، ۳ پله سقوط) اکنون خود را خارج از پنج رتبه اول می بیند، در حالی که هلند (هفتم) و پرتغال (هشتم، ۲ پله سقوط) درست پشت سر آنها قرار دارند. کلمبیا (نهم، ۳ پله صعود) با وجود شکست در فینال کوپا آمریکا، پس از مدت ها به جمع ۱۰ تیم برتر رسیده است. ایتالیا همچنان دهم است. این در حالی است که آلمان با سه پله صعود در رده سیزدهم قرار دارد. جایگاه تیم ملی ایران در رده بیستم دست نخورده باقی ماند. ترکیه (۲۶، ۱۶ رتبه بالاتر) و ونزوئلا (۳۷، ۱۷ رتبه بالاتر). پاناما (۳۵، ۸ رتبه) و کانادا (۴۰، ۸ رتبه) که هر دو عملکرد تحسین برانگیزی در خاک آمریکا داشتند. نیوزیلند قهرمان اقیانوسیه (نود و چهارم با ۱۳ پله صعود) پس از هفت سال به جمع ۱۰۰ کشور برتر بازگشته است، در حالی که سایر کشورهای اقیانوس آرام نیز پیشرفت قابل توجهی داشته اند، از جمله فیجی (۱۵۳، ۱۳ پله صعود) و وانواتو (۱۶۲، با ۸ پله صعود) بالا).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا