بانک و بیمه

اعلام شرایط جدید پرداخت وام ودیعه مسکن به مجردها

به گزارش افق میهن، بانک مرکزی در بخشنامه ای شرایط پرداخت وام و سپرده مسکن به افراد مجرد را ابلاغ کرد و مقرر کرد پرداخت این تسهیلات به افراد واجد شرایط در اولویت باشد. بانک مرکزی در بخشنامه ای شرایط پرداخت وام و سپرده مسکن به افراد مجرد را اعلام و پرداخت این تسهیلات را به افراد واجد شرایط در اولویت قرار داد.

بانک مرکزی در این بخشنامه تاکید کرده است: بر اساس ماده ۷ دستورالعمل اجرایی تسهیلات سپرده مسکن، در رابطه با شرایط متقاضیان دریافت تسهیلات موضوع این بخشنامه، متقاضی باید متاهل باشد. اگر متقاضی مجرد باشد، برای خانم ها باید بالای ۳۵ سال و برای آقایان بالای ۴۵ سال سن داشته باشد.

همچنین اولویت بندی متقاضیان بر اساس تصویب نامه هیات وزیران در موضوع ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها انجام می شود.

بنابراین بانک‌های عامل موظفند با رعایت اولویت‌بندی فوق به خانوارهای زن سرپرست، خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر، زوج‌های جوان و خانوارهای دهک‌های کم‌درآمد و غیره، تسهیلات مذکور را اعطا کنند. افراد مجرد نیز با توجه به شرایط ذکر شده در بالا متقاضی هستند.

بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، میزان تسهیلات رهن املاک مسکونی در تهران ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان ها ۱۵۰ میلیون تومان، در سایر شهرها ۱۰۰ میلیون تومان و در روستاها ۴۰ میلیون تومان است. میلیون تومان.

همچنین نرخ سود تسهیلات سپرده مسکن ۲۳ درصد و حداکثر مدت بازپرداخت این تسهیلات ۵ سال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا