اخبار اقتصاد ایران

اعلام میزان «افزایش حقوق» و «معافیت مالیاتی حقوق بگیران» در سال آینده

سید حمید پورمحمدی درباره افزایش حقوق در سال ۱۴۰۴ گفت: معافیت مالیاتی اقشار پایینی که کمترین حقوق را دریافت می کنند ۱۰۰ درصد افزایش می یابد یعنی تا کنون معافیت مالیاتی تا سقف ۱۲ میلیون تومان در ماه بود. که در راستای تحقق عدالت است، این مبلغ به ۲۴ میلیون تومان خواهد رسید.

افق میهن رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی حقوق در سال آینده گفت: میزان معافیت مالیاتی اقشار کم درآمد ۱۰۰ درصد افزایش می یابد و در راستای تحقق با اجرای قانون جوانان جمعیت، میزان حقوق اعضای خانواده نیز افزایش می یابد. به ۲۸ درصد خواهد رسید.

به گزارش شفقنا، سیدحمید پورمحمدی درباره افزایش حقوق در سال ۱۴۰۴ گفت: معافیت مالیاتی اقشار پایینی که کمترین حقوق را دریافت می کنند ۱۰۰ درصد افزایش می یابد یعنی تا کنون معافیت مالیاتی تا ۱۲ میلیون تومان در ماه بود. . برای تحقق عدالت این مبلغ به ۲۴ میلیون تومان می رسد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: در این راستا افرادی که بیشترین حقوق را دریافت می کنند نسبت به اقشار بالا نرخ مالیات بالاتری دارند.

وی با بیان اینکه علاوه بر افزایش ۲۰ درصدی حقوق، با هدف اجرای قانون جمعیت جوانان، ۸ درصد اضافه پرداخت خواهیم داشت، گفت: یعنی کل هزینه دولت برای حقوق ۲۸ درصد افزایش می یابد. از آنجایی که اعضای خانواده بیشتر دریافت می کنند و آنهایی که از طبقه پایین هستند معافیت مالیاتی بیشتری خواهند داشت تا هم رقم منصفانه پرداخت شود و هم رشد حداقلی داشته باشیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: در پیشنهادی که در لایحه بودجه ۱۴۰۴ داشته ایم از مدل افزایش ضریب و مالیات بر طبقات بالا استفاده کرده ایم که در راستای تحقق عدالت نسبت به پایین ترها کمی بیشتر خواهد بود. کلاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا