اخبار اقتصاد ایران

اعلام نهایی مبلغ افزایش حقوق بازنشستگان پس ازمتناسب‌سازی| ۲ میلیون تومان به حقوق این بازنشستگان اضافه می‌شود

معاون فنی و بیمه ای صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به صدور احکامی برای تناسب حقوق صندوق های بازنشستگی کشوری، از پرداخت حقوق ماهانه مستمری بگیران به همراه مابه التفاوت ناشی از تناسب خبر داد. از این پس حقوق مستمری بگیران تا پایان سال با اعمال رقم حاصل از اجرای ۴۰ درصد تناسب در سال ۱۴۰۳ افزایش می یابد ضمن اینکه حداقل افزایش مستمری هر بازنشسته کمتر از یک میلیون نخواهد بود. تومان.

رضا فیضی نژاد در این خصوص اظهار داشت: در راستای اجرای ماده ۴ آیین نامه اجرایی تناسب، سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه موظف شدند جداول تناسب را با همکاری دستگاه های اجرایی تهیه و نهایی کنند. امتیاز و با اعمال ضریب سال بازنشستگی و انتقال جداول به صندوق های بازنشستگی. پس از ارائه این جداول به صندوق های بازنشستگی، صندوق ها باید نسبت به صدور احکام تناسب اقدام می کردند.

معاون فنی و امور بیمه ای صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: در این راستا سازمان امور اداری و استخدامی با هماهنگی دستگاه های اجرایی و اطلاعات مرتبط با سامانه سینا، پرونده اطلاعات کارکنان را دریافت و در محل قرار داد. در ۲۰ گروه و معدل هر گروه با اعمال ضریب حق شغل، حق کارگر، شغل عالی، ایثار، سخت کوشی و … به نمره معدل یک گروه رسید. پس از آن ۹۰ درصد حقوق متناظر بازنشستگان همان سازمان در نظر گرفته شد به طوری که بر اساس آن در سال ۱۴۰۳ بر اساس حقوق کارگر معادل ۴۰ درصد آن به بازنشسته تعلق گرفت.

بر اساس اظهارات فیضی نژاد، شامگاه ۹ مهرماه جداول تناسب از سوی سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه به صندوق بازنشستگی ارائه شد.

حقوق بازنشستگان کشوری تا پایان سال جاری با اجرای تناسب ۴۰ درصدی به حساب مستمری بگیران واریز می شود.

وی ادامه داد: از این رو صندوق بازنشستگی با استفاده از ظرفیت کارشناسان معاونت فنی در کمتر از ۱۲ ساعت احکام اصلاحی مستمری بگیران را صادر کرد و در عین حال حقوق بازنشستگان به همراه مابه التفاوت پرداخت شد. به دلیل تناسب یعنی از این پس با اعمال رقم حاصل از اجرای تناسب ۴۰ درصدی، حقوق بازنشستگان کشوری تا پایان سال به حساب بازنشستگان واریز می شود.

به طور متوسط ​​۲ میلیون تومان به حقوق بازنشستگان اضافه می شود

حداقل افزایش حقوق یک میلیون تومان است

با این حال، از آنجایی که مبلغ ناشی از اعمال تناسب ۴۰ درصدی مستمری برای برخی بازنشستگان به کمتر از یک میلیون تومان رسیده است، معاون فنی و بیمه ای صندوق بازنشستگی کشوری توضیح داد: با توجه به اینکه صندوق بازنشستگی موظف است در تصویب نامه پرداخت مبلغ ناشی از تناسب باید به صورت جداگانه در احکام اصلاحی درج شود لذا این مبلغ واقعی ناشی از اقدامات تناسبی در دستور آنها قید و مابه التفاوت تا سقف یک میلیون تومان در فیش منعکس و پرداخت می شود. بنابراین برای افرادی که رقم حاصل از تناسب آنها کمتر از یک میلیون تومان باشد، تا پایان سال به طور مستمر یک میلیون تومان به عنوان حداقل مبلغ ناشی از تناسب بر اساس تصویب نامه به آنها پرداخت می شود. هیئت دولت

وی تاکید کرد: به عنوان مثال برای یک بازنشسته ممکن است مبلغ ناشی از اعمال تناسب ۴۰ درصدی بر اساس گروه و شرایط کارمند معادل او به کمتر از یک میلیون تومان برسد، همین میزان حق تناسب در اصلاح مستمری وی اعمال شده است. سفارش و مابقی تا سقف یک میلیون تومان برای رسید وی اعمال می شود.

معاون فنی و بیمه ای صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه برای یک میلیون و ۶۳۲ هزار مستمری بگیر کشوری احکام اصلاحی صادر شده است، گفت: البته سازمان امور اداری و استخدامی همچنان جداول تعدادی از نهادها از جمله سازمان را در اختیار دارد. شرکت مخابرات، هیات علمی و دانشگاه ها. که دارای جداول ویژه بوده و تعداد کل بازنشستگان این موسسات به کمتر از ۷۰ هزار نفر می رسد و به صندوق بازنشستگی کشوری ارائه نشده است. به محض ارائه این جداول، احکام اصلاحی به دلیل تناسب برای این تعداد نیز صادر خواهد شد.

فیضی نژاد در پاسخ به این سوال که با اعمال ۴۰ درصد به دلیل تناسب به طور میانگین چقدر به حقوق بازنشستگان اضافه می شود؟ وی بیان کرد: پیش بینی می شود به طور متوسط ​​۲ میلیون تومان به حقوق بازنشستگان اضافه شود.

پرداخت مابه التفاوت افزایش حقوق نیمه اول سال تا پایان آبان‌

معاون فنی و امور بیمه ای صندوق بازنشستگی کشوری در پاسخ به این سوال که میزان غرامت ناشی از اجرای قانون مذکور چه زمانی به حساب مستمری بگیران در ۶ ماه گذشته واریز می شود؟ وی همچنین گفت: با توجه به اینکه برای ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۳ به هر بازنشسته ۶ میلیون تومان علی الحساب پرداخت شده است، مابه التفاوت این مبلغ طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه تا پایان پرداخت می شود. آبان ماهانه پرداخت می شود./ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا