اخبار اقتصاد ایران

افتتاح حساب ۱۲ هزار و ۸۲۹ متقاضی نهضت ملی مسکن گیلان

جلسه شورای مسکن مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از اجرای ۲۶ هزار و ۳۵۹ واحد مسکن ملی و افتتاح حساب برای ۱۲ هزار و ۸۲۹ متقاضی نهضت ملی مسکن در گیلان خبر داد.

ایران تحلیل، محمدرضا فلاحتگر مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان در جلسه شورای مسکن استان گیلان با بیان اینکه مجموع واحدهای مجری طرح نهضت ملی مسکن در استان گیلان است، گفت: استان ۲۶۳۵۹ واحد است.

وی با بیان اینکه ۹ هزار و ۹۵۹ واحد در نهضت ملی مسکن شهری، ۸۵۸ واحد در بخش بازآفرینی، ۳۰۷۹ واحد در بخش خودمالکی و ۱۲ هزار و ۴۶۳ واحد در بخش روستایی در حال ساخت است، افزود: تاکنون ۱۸۱ هکتار زمین ۱۶ هزار و ۸۹ واحدی تهیه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان تعداد کل ثبت نام ها را ۱۲۰ هزار و ۲۱۲ نفر دانست و تاکید کرد: ۲۷ هزار و ۶۱۰ متقاضی تایید شده و ۱۲ هزار و ۸۲۹ متقاضی افتتاح حساب کرده اند. همچنین به ۷۳۸۹ متقاضی پروژه اختصاص یافته و ۷۱۴۰ متقاضی مبلغ اولیه ۴۰ میلیون تومان را پرداخت کرده اند.

فلاحتگر با اشاره به کمبود زمین برای ۱۱ هزار و ۵۲۱ واحد از افراد واجد شرایط، خاطرنشان کرد: در راستای اجرای ماده ۱۰ قانون رشد تولید مسکن، بیش از ۱۰۳ هکتار برای تامین زمین مسکن ملی اختصاص یافته است. حرکتی از سوی سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل اموال و املاک بنیاد مصطفان و دانشگاه آزاد اسلامی استان تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به پیشرفت بیش از ۴۰ درصدی پروژه ۲۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن رشت افزود: پروژه ۵۰ واحدی نهضت ملی مسکن بندرانزلی نیز ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان افزود: اعتبار هزینه شده در حوزه زیرساختی مورد نیاز نهضت ملی مسکن و مسکن مهر استان گیلان بیش از ۴۱ هزار میلیارد ریال شامل برق، برق منطقه ای، آب و فاضلاب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا