اخبار اقتصاد ایران

افتتاح راه‌آهن رشت-کاسپین با حضور سرپرست ریاست جمهوری در چند روز آینده

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: افتتاح راه آهن رشت-بندر به عنوان یکی از پروژه های مهم و اولویت دار ریلی کشور با هدف تکمیل کریدور شمال به جنوب. طی چند روز آینده با حضور سرپرست ریاست جمهوری افتتاح می شود.

افق میهن، وحید قربانی رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: پیش از این اعلام شده بود راه آهن رشت – بندر خزر با حضور وزیر راه احداث می شود. و شهرسازی در روز سه شنبه هشتم خرداد افتتاح می شود که به دلیل حضور محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری به تعویق افتاد و تا چند روز آینده این مراسم برگزار می شود.

این مسیر ریلی ارتباط ریلی مرکز استان گیلان و بندر انزلی را فراهم می کند و این رویداد از نظر مبادلات تجاری با کشورهای منطقه و اروپا از اهمیت بالایی برخوردار است.

راه آهن رشت-بندر خزر به طول ۳۷ کیلومتر با اعتباری بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال احداث شده و ارزش روزانه آن ۶۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

این پروژه ریلی آخرین قسمت کریدور ریلی دریا به دریا است که بنادر جنوب کشور را به بنادر شمالی استان گیلان متصل می کند و امکان تبادل محموله مختلط از طریق ایران را برای منطقه فراهم می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا