اخبار اقتصاد ایران

افتتاح رسمی پنجمین پست اسكله و 4 مخزن روغن جدید در مجتمع بندری كاسپین

در آستانه اتصال منطقه آزاد انزلی به خط ریلی سراسری، پست اسکله پنجم و ۴ مخزن جدید نفت در مجتمع بندری کاسپین با حجم سرمایه گذاری ۶۸۰۰ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۵۰ نفر افتتاح شد.

ایران تحلیل، با حضور حجت ا… عبدالمالکی نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اسدا عباسی استاندار گیلان و محمد سجاد سیاهکارزاده رئیس جمهور. از هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان و حجت سلام سید عبدالجواد. شمس الدین امام جمعه شهرستان بندرانزلی; اسکله پنجم مجتمع بندری کاسپین و چهار مخزن نفت صنعتی در پوسکاران این بندر رسما به بهره برداری رسید.

از این رو پنجمین اسکله ساخته شده در مجتمع بندری کاسپین با سرمایه گذاری ۵۰۰۰ میلیارد ریالی توسط بخش خصوصی ساخته شد و به عنوان اسکله باری به طول ۱۶۰ متر آماده پهلوگیری کشتی های فعال در دریای خزر است.

دومین پروژه زیربنایی که با حضور مسئولان کشوری و استانی به طور رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت، چهار مخزن نفت صنعتی بود که در مجموع ۲۸ هزار متر مکعب سوخت را در خود جای داده است.

این پروژه نیز توسط بخش خصوصی با سرمایه گذاری ۱۸۰۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

بنابراین گزارش، مجتمع بندری کاسپین هم اکنون دارای پنج ایستگاه اسکله با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۲ میلیون تن کالا است و با چهار مخزن جدید، حجم مخازن روغن خوراکی و صنعتی در این بندر از مرز ۱۰۰ عبور کرده است. هزار متر مکعب، در حالی است که با بهره برداری از ششمین اسکله «رو رو» و طرح ملی اتصال ریل سراسری ایران به مجتمع بندری کاسپین، در آینده نزدیک؛ جایگاه اولین منطقه آزاد شمال کشور در معادلات و مناسبات ترانزیت بین المللی و دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران تقویت می شود. موضوعی که بیانگر عزم جدی دولت سیزدهم برای توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه و اتحادیه های اقتصادی منطقه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا