اخبار اقتصاد ایران

افتتاح طرح‌های کشاورزی با حضور وزیر جهاد

وزیر جهاد کشاورزی که برای بهره برداری از طرح های آب و خاک وارد ارومیه شده است، گفت: تکمیل زنجیره ارزش به اقتصادی شدن تولید در بخش کشاورزی کمک می کند.

غلامرضا نوری روز جمعه در بدو ورود به استان آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران افزود: هدف از این سفر بازدید و افتتاح پروژه هایی است که در شرایط کنونی برای کشور بسیار ضروری است از جمله صنایع تبدیلی و تکمیلی که از جمله پروژه هایی است کاستی های زنجیره تولید در کشور آنها باید فورا تکمیل و توسعه یابند.

وی گفت: در بازدید امروز پروژه های زیربنایی در حوزه مدیریت بهینه مصرف آب که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است در شمال استان افتتاح و به بهره برداری می رسد.

وی بیان کرد: موضوع آب در بخش کشاورزی بسیار حائز اهمیت است و در راستای پایداری تولید در حدود ۶۲ هزار هکتار، شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی در غرب و شمال غرب کشور اجرا می شود.

وی ادامه داد: امروز با افتتاح ۵ هزار و ۳۵۰ هکتار از این پروژه میزان اراضی تحت بهره برداری به ۴۵ هزار می رسد و تلاش ما بر این است که مابقی زمین با همکاری کشاورزان و استانی در اسرع وقت آماده افتتاح شود. و مقامات کشوری». و مورد بهره برداری قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، غلامرضا نوری وزیر جهاد کشاورزی روز جمعه در دومین سفر خود به این استان به استان آذربایجان غربی سفر کرد.

تکمیل زنجیره به صرفه جویی در تولید در بخش کشاورزی کمک می کند

بازدید و افتتاح پروژه های کشاورزی زیربخش آب و خاک و سیستم های نوین آبیاری در شهرستان های استان و بهره برداری از طرح شاخص کارخانه تولید پوره، کنسانتره میوه تازه و رب گوجه فرنگی با ظرفیت ۹۰۰۰ تن در ارومیه. از جمله برنامه های وزیر جهاد کشاورزی سفر به آذربایجان غربی است.

افتتاح و بهره برداری همزمان از چهار پروژه شبکه فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور، دیدار با نخبگان، فعالان و تشکل های حوزه کشاورزی از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر جهاد کشاورزی است. به آذربایجان غربی

آذربایجان غربی سالانه ۶.۷ میلیون تن محصول کشاورزی تولید می کند که در سطح بیش از ۸۰۰ هزار هکتار تولید روانه بازار می شود. ۲۳۵ هزار کشاورز این استان به کشاورزی اشتغال دارند و گندم، سیب، چغندرقند، عسل و محصولات دامی از جمله محصولات این استان است./ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا