اخبار اقتصاد ایران

افتتاح گذرگاه مرزی جدید ایران و آذربایجان (آستراچای) در آستارا

با حضور مقامات عالی ایران و جمهوری آذربایجان؛

معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح گذرگاه جدید مشترک مرزی ایران و آذربایجان با حضور مقامات دو کشور در آستارا خبر داد.

ایران تحلیل به نقل از ایسنا، داریوش امانی امروز ۸ دی ماه در حاشیه سفر به آستارا در جمع خبرنگاران از افتتاح گذرگاه جدید مرزی آستارا خبر داد و اظهار داشت: فردا ساعت ۹ دی با حضور مقامات عالی دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان شاهد بازگشایی گذرگاه جدید مرزی موسوم به “آستارچای” خواهیم بود.

وی با اشاره به حضور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی در مراسم افتتاحیه افزود: پیش از این خط ریلی در این گذرگاه مرزی فعال بود و مقرر شد محور جاده ای نیز فعال شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سال گذشته با حضور وزیر وقت راه و شهرسازی کلنگ زنی این پروژه انجام شد، خاطرنشان کرد: کشور آذربایجان خواستار ساخت پل سریع و اسلامی شد. جمهوری ایران در کنار طرف مقابل در حال آماده سازی زیرساخت ها است. انجام داده است؛ قرار بر این است که در مرحله اول کامیون های خالی از این مسیر عبور کرده و کامیون های پر از ترمینال قدیمی استفاده کنند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: تا ۱۰ روز آینده کامیون های پر و خالی از گذرگاه جدید مرزی تردد می کنند که نقش مهمی در کاهش ترافیک شهرستان آستارا دارد.

وی با بیان اینکه کامیون ها در پشت مرز منتظر خروج از کشور هستند، خاطرنشان کرد: بازگشایی گذرگاه مرزی آستراچای به مدیریت تردد مرزی کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا