اخبار اقتصاد ایران

افتتاح ۱۰۱۵ اُمین سایت 5G ایرانسل توسط وزیر ارتباطات :: افق میهن

یک و پانزدهمین سایت ۵G ایرانسل در کشور (سایت ۲,۰۴ ۵G ایران) امروز در کرمانشاه توسط وزیر ارتباطات راه اندازی شد.

به گزارش افق میهن، عصر امروز چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ در مراسم افتتاح پروژه های ارتباطی استان کرمانشاه با حضور دکتر عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر امیر محمدزاده لاجوردی معاون امور ارتباطات و معاون وزیر و رئیس سازمان ارتباطات رادیویی سازمان تنظیم مقررات، دکتر محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه، مهندس ایرج روحی مشاور وزیر در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق روستایی و مجری طرح خدمت وظیفه عمومی، دکتر سید ابوالفضل محمدی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه، دکتر عابدین محمودی، مدیرعامل سازمان فوای شهرداری کرمانشاه، جمعی از مدیران استانی و منطقه ای در محل پارک علم و فناوری کرمانشاه، سایت ۵G 1015 ایرانسل در شهر کرمانشاه به بهره برداری رسید که سایت ۵G ایران در سال ۲۰۰۴ است.

در این مراسم که مهندس علیرضا رفیعی، مدیر ارشد منطقه غرب ایرانسل نیز حضور داشت، با اشاره به توسعه فناوری های ثابت و سیار در کشور که منجر به افزایش سرعت اینترنت شده است، گفت: در دولت سیزدهم همزمان با توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبر که مشکل اینترنت را به طور اساسی حل می کند، روی توسعه آخرین فناوری نسل پنجم ارتباطات در شبکه موبایل که فناوری روز است نیز تمرکز کردیم. در جهان، و ما توانستیم تعداد سایت های ۵G را ۲۰۰ برابر افزایش دهیم. افتتاح سایت نسل ۵ ایرانسل که سایت نسل هفدهم در استان کرمانشاه است نیز در همین راستا است. خوشبختانه در حوزه توسعه ارتباطات روستایی بیش از ۹۷ درصد روستاهای استان با کار جهادی به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند و تنها ۴۵ روستا باقی مانده است.

استاندار کرمانشاه همچنین به جهاد بزرگ توسعه ارتباطات در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: این پیشرفت بی نظیر در حوزه ارتباطات با تلاش و همت بسیاری از مردم محقق شده است که خدمتی ماندگار برای کشور و استان کرمانشاه ایجاد کرده است. . با توجه به سلسله بررسی ها و نیازسنجی ها در استان کرمانشاه و از ابتدای دولت سیزدهم نیازمند زیرساخت ها برای ایجاد اشتغال مفید و مولد بودیم و با تلاش دولت سیزدهم و با نگاه خدمت صادقانه ای که ایجاد شد، این مجموعه از زیرساخت ها ایجاد و بستری را آماده کرد. تا شکوفایی ارزشمند بعدی رخ دهد. در حال حاضر به طور متوسط ​​دسترسی به ارتباطات پایدار در استان به بیش از ۷۰ درصد رسیده است که زمینه های اشتغال و پس از آن بهره برداری های فرهنگی، علمی، بهداشتی، سبک زندگی و … را ایجاد کرده است.

در این مراسم مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه ضمن ارائه آخرین آمار از توسعه همه جانبه ارتباطات در استان از توجه ایرانسل به توسعه زیرساخت های ارتباطی کرمانشاه از جمله توسعه نسل ۴ تقدیر کرد. و سایت های نسل ۵.

در مراسم امروز با افتتاح سایت نسل پانزدهم ایرانسل تعداد سایت های ۵G کشور به سال ۱۳۸۳ رسید. همچنین در ادامه این افتتاحیه و با انجام تست سرعت، سرعت دانلود نزدیک به یک گیگابیت بر ثانیه (۹۱۵ مگابیت بر ثانیه) در شبکه نسل پنجم تلفن همراه ایرانسل ثبت شد.

پیش از این در تیرماه ۱۴۰۳ و در نمایشگاه الکامپ، ایرانسل با انجام تست سرعت در شبکه ۵.۵ تلفن همراه موفق به ثبت رکورد سرعت بالاتر از ۸ گیگابیت بر ثانیه شده بود تا بار دیگر رکورد سرعت اینترنت در ایران را از آن خود کند. .

ایرانسل برای اولین بار در ایران دی ماه گذشته در جریان نمایشگاه Telecom 2023 از نسل پنجم شبکه تلفن همراه در حالت مستقل (۵G-SA یا ۵G Standalone) رونمایی کرد. ایرانسل اولین ارائه دهنده ۵G و رکورددار سرعت و تعداد سایت های ۵G در ایران که مطالعه ۵G را از سال ۱۳۹۴ با همکاری مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی داخلی آغاز کرد و در سال ۱۳۹۵ توانست اولین موبایل ۵G کامل را آزمایش کند. شبکه تلفن با حضور وزیر زمان ارتباطات و فناوری اطلاعات با پیشتازی در ارائه خدمات بر اساس آخرین فناوری های ارتباطی روز دنیا در وهله اول مرداد ۲۰۱۹ موفق شد اولین سایت تجاری ۵G ایران را به صورت آنلاین توسط رئیس جمهور وقت راه اندازی کند. در ادامه سایت های جدید ۵G ایرانسل یکی پس از دیگری در نقاط مختلف ایران رونق گرفتند و با افتتاح سایت ۵G کرمانشاه، تعداد سایت های ۵G ایرانسل به ۱۰۱۵ رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا