بانک و بیمه

افت قیمت تتر نشانه روند نزولی دلار فردایی

گروه بازار، بانک و بیمه: اخیراً صبوری راهبردی ایران در انتقام از اسرائیل لطمه بزرگی به اقتصاد این کشور وارد کرده است. از سوی دیگر برای انتقام گیری مناسب برنامه ریزی می شود. مواضع دفاعی ایران نیز تقویت شده است. بنابراین، بازارهای مالی به این اقدامات ایران واکنش مثبت نشان داده اند.

علیرضا سادات گفت: بازگشت قیمت تتر به زیر ۶۰ هزار تومان در شرایطی که ایران هنوز اقدامات تلافی جویانه ای انجام نداده، نشانه تثبیت قیمت آن در زیر این محدوده است. همین امر باعث می شود که التهاب تقاضا کاهش یابد.

وی با بیان اینکه عرضه، تقاضا و هیجان چرخه ای در بازار ایجاد می کند، تصریح کرد: زمانی که انتظارات تورمی بالا می رود، تقاضا نیز افزایش می یابد. در این صورت قیمت ها افزایش می یابد و این روند منجر به شروع یک روند صعودی می شود. برعکس، زمانی که انتظارات تورمی کاهش می یابد. عرضه دلار در بازار رو به افزایش است. این مشکل منجر به شروع روند نزولی در بازار دلار می شود. بنابراین، فضای فعلی بازار نشان می دهد که چرخه عرضه و کاهش قیمت آغاز شده است.

به گزارش کاپیتال فردا، سادات در مورد اینکه کاهش قیمت تتر و دلار تا کجا ادامه خواهد داشت، گفت: در شرایط فعلی قیمت دلار بر اساس نرخ تتر تعیین می شود پیش بینی می شود تا محدوده ۵۷۰۰۰ تومان که حد پایین قبلی است، افزایش یابد. البته اگر ایران از اسرائیل انتقام بگیرد، این قیمت احتمالا دوباره افزایش خواهد یافت. اما رشد بعدی آن چندان زیاد نخواهد بود و حتی ممکن است به طور موقت چند هزار تومان افزایش یابد و سپس به حد پایین قبلی بازگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا