بانک و بیمه

افت قیمت وسایل نقلیه مشمول بیمه شخص ثالث شد

به گزارش افق میهن، عباسیان فر، رئیس مرکز مدیریت بیمه مرکزی گفت: دولت زیان های مالی را بر اساس زیان های فیزیکی تعریف کرده بود، بنابراین در نامه اجرایی ماده ۳۰، استهلاک خودروها تعریف نشده بود اجرای این آیین نامه مشمول ماده ۳۰ می شود.

عباسیان فر تصریح کرد: افت قیمت در صورت آسیب باید بر اساس تاثیر جدی روی خودرو باشد، نه اینکه خودرو آسیب جزئی داشته باشد و بیمه افت قیمت شامل این خودرو می شود، افت قیمت پیش بینی می شود.

وی بیان کرد: کاهش قیمت تنها یک بار بر خودروها تاثیر می گذارد که گاهی ضررهای جزئی و کلی در تصادفات رانندگی منجر به افت شدید قیمت خودرو می شود. این امر باعث می شود که در صورت صفر یا گران بودن خودرو، مالک خودرو هنگام فروش خودروی خود متضرر شود. طبق قانون، راننده مسبب تصادف مسئول ضرر و زیان وسیله نقلیه است.

بیمه مرکزی بیان کرد:خسارت ها آسیب خواهند دید و به نظر می رسند که برخی از صاحب نظران مرکز مدیریت تصمیم گیرنده هستند.

عباسیان فر در خصوص حقوق تعدیل کننده بیمه مرکزی گفت: حقوق این تعدیل کننده حدود ۳۶۰ تا ۳۷۰ هزار تومان است.

وی افزود: در خصوص موضوع بیمه متعارف و غیر متعارف وسایل نقلیه موتوری که قبلاً چندین بار ابلاغ شده است، بیمه مرکزی نظر خود را داده و مصوبات آن در کمیسیون اقتصادی مجلس صورت گرفته است و این موضوع یکی از آخرین مصوباتی که می تواند توسط صحن علنی مجلس رجوع شود. به طور کلی بیمه مرکزی با تعیین ترک این موضوع موافقت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا