بانک و بیمه

افت نرخ دلار و سراشیبی قیمتها در بازار سکه و طلا!| انتظار مردم برای کاهش بیشتر نرخ ها!

بازار؛ گروه بانک و بیمه: اگرچه به دلیل سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور و هیئت همراه و همچنین برگزاری مراسم عزاداری و تدفین پیکرهای مطهر این شهدا، بازار معاملات طلا، سکه و ارز بسته یا سرد شده است، اما برخلاف وقوع چنین حوادث و وقایعی که تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت بازار این گونه کالاها دارد، این روزها قیمت ها شکسته شده و روند نزولی به خود گرفته است. بنابراین نرخ دلار در کانال ۵۶ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

البته قیمت دلار با انتشار اولین خبر از سانحه بالگرد با رئیس جمهور که منجر به شهادت وی و هیأت همراه شد به حدود ۶۱ هزار تومان رسید، اما این افزایش قیمت ساعت ها بیشتر طول نکشید افزایشی که معمولاً تعیین غیررسمی نرخ ارز است، کانال های تلگرامی نیز در این شرایط سعی کردند افزایش قیمت دلار و انواع ارزها را نشان دهند و بازار دچار تنش قیمتی شود، اما اپراتورها این کانال ها به دلیل عدم حمایت بینندگانی که اعلام کردند خیلی سریع قیمت ارز را کاهش دادند. از سوی دیگر دلالان سود گرا و واسطه های موقعیت محور با ایجاد ناآرامی در بازار ارز و تغییر در بازار ارز سعی کردند از این وضعیت سوء استفاده کنند. قیمت ها به نفع خودشان بود، اما موفق نشدند و نرخ ارز افزایش پیدا نکرد و قیمت طلا در طول مسیر کاهش یافت.

معامله گران سود به دلیل عدم مشاهده التهاب در بازار فارکس مجبور به خروج از این بازار شده اند. از سوی دیگر حتی کانال های تلگرامی تعیین و انتشار غیررسمی قیمت ارز نیز از موضع افزایش هیجانی قیمت عقب نشینی کرده و نرخ های پایین تری را اعلام کردند.

اعلام کاهش نرخ ارزهای تلگرام

بی توجهی به افزایش غیرواقعی نرخ شناور همراه با مدیریت خوب بازارساز و همچنین تاکید بر جدی بودن ادامه امور کشور باعث شد تا بازار آشفته نشود و پس از جهش هیجانی نرخ سود. ، این بازار به زندگی عادی روزمره او بازگشت. بازدهی که منجر به روند نزولی قیمت ها شد و دلار غیر واقعی ۶۱ هزار تومانی را در آستانه ورود به کانال ۵۵ تومان قرار داد. اتفاقی که این بار منجر به شکست دلالان سود شد و از آنجایی که نیازهای متقاضیان واقعی مانند گذشته در بازارهای رسمی ارز به خوبی تامین می شود، سطح تقاضای کاذب را به صفر رسانده است.

قیمت ها در بازار سکه و طلا نیز سقوط کرده است و مشخص است که در این بازار خریدار زیادی وجود ندارد، زیرا با کاهش قیمت ارز، قیمت طلا نیز کاهش یافته است، بنابراین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار طرح جدید است. اکنون در آستانه ورود به کانال ۳۹ میلیون تومانی است. معامله گران سود نیز مجبور شدند این بازار را ترک کنند زیرا هیچ التهابی در بازار فارکس مشاهده نمی کنند. از سوی دیگر همانطور که گفته شد کانال های غیررسمی تعیین و انتشار قیمت ارز نیز از موضع افزایش هیجانی قیمت عقب نشینی کرده و نرخ های پایین تری را اعلام کرده اند.

برخلاف افزایش قیمت های جهانی در روزهای اخیر، قیمت طلا افزایش نیافته است زیرا نرخ ارز در بازار داخلی کاهش یافته است. این افت قیمت در بازار منجر به کاهش نرخ در بازار طلا، سکه و … ارز شد به طوری که حباب قیمت سکه بیش از ۵۰۰ هزار تومان کاهش یافت و قیمت هر گرم طلا نیز تا حدودی کاهش یافت. وسعت

کاهش حباب قیمت سکه و کاهش قیمت طلا

گفتگوی محمد کشتی آرای رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران با خبرگزاری “بازار” وی در خصوص وضعیت قیمت ها در بازار ارز و طلا پس از حادثه دلخراش بالگرد حامل رئیس جمهور فقید و هیئت همراه، گفت: پس از انتشار خبر ناگوار سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور و هیئت همراه در استان آذربایجان شرقی. بازار ارز و سکه تحت تاثیر خبر چنین اتفاقی قرار گرفت و با افزایش قیمت مواجه شد که البته دوام نیاورد. همچنین انتظار می رفت که قیمت طلا با توجه به افزایش نرخ بهره جهانی افزایش یابد، اما این اتفاق نیفتاد و حباب قیمتی با افزایش ملایم در مسیر کاهش قرار گرفت.

وی با اشاره به افزایش ۲۵ دلاری قیمت جهانی طلا در روز دوشنبه، تصریح کرد: بر خلاف افزایش قیمت جهانی طلا، قیمت طلا در چند روز گذشته افزایشی نداشته است زیرا نرخ ارز در بازار داخلی یکسان است یک روز پس از رسیدن نرخ دلار به بیش از ۶۰ هزار تومان، کاهش داشت. این افت قیمت با شروع معاملات در بازار باعث کاهش قیمت ها در بازار طلا، سکه و ارز شد به طوری که حباب قیمتی سکه ایجاد شد قیمت هر گرم طلا نیز بیش از ۵۰۰ هزار تومان کاهش یافت. کمی به عقب برگشت.

با وجود کاهش قیمت طلا، خریداران اکنون کمتر برای خرید این محصول به مراکز فروش طلا مراجعه می کنند زیرا معتقدند؛ کاهش بیشتر قیمت به دلیل روند نزولی نرخ ارز محتمل است

مردم انتظار کاهش بیشتر قیمت ها در بازار طلا و ارز را دارند

همچنین بیست و هشتمین جلسه حراج شمش طلا اولین دوره روز گذشته برگزار شد خرداد در مرکز بورس ایران انجام شد و ۷۱ کیلوگرم شمش طلای استاندارد با عیار ۹۹۵/۱۰۰۰ معامله شد. بر اساس گزارش های موجود، از مجموع ۱۱۰ کیلوگرم شمش طلای عرضه شده در حراج عمده و خرده فروشی تالار معاملات طلای مرکز، ۷۱ کیلوگرم با میانگین قیمت هر شمش طلای استاندارد چهار میلیارد و ۳۶۷ میلیون تومان معامله شد. چنین معاملاتی بدون شک در کاهش قیمت طلا تاثیرگذار است، به طوری که با وجود کاهش قیمت طلا، خریداران کمتر برای خرید این محصول به مراکز فروش طلا مراجعه می کنند زیرا معتقدند; کاهش بیشتر قیمت به دلیل روند نزولی نرخ ارز محتمل است.

بر اساس این گزارش، روز گذشته پس از مراسم وداع با شهید آیت الله رئیسی و هیئت همراه، بازار طلا و ارز تعطیل شد، چرا که سایر مردم برای سرمایه گذاری کمتر به بازار ارز به دلیل نوسانات قیمت و هزینه های ناشی از آن به عنوان کالا به بازار می آیند. همچنین در یک مارپیچ نزولی نرخ بهره بعید است افزایش یابد. آخرین قیمت ها در بازار طلا و سکه نشان می دهد که قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳ میلیون و ۳۵۸ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۴۰ میلیون و ۴۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم قیمت دارد. ۳۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان همچنین قیمت نیم سکه بهار آزادی ۲۳ میلیون تومان، ربع سکه ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۷ میلیون تومان است. در مرکز مبادلات ارز و طلای ایران، هر دلار آمریکا ۴۴ هزار و ۸۱۱ تومان و حواله دلاری ۴۱ هزار و ۸۴۰ تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا