محیط زیست

افزایش ارتفاع موج تا ۳ متر در دریای خزر

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل، سازمان هواشناسی با صدور اخطاری نارنجی اعلام کرد:

وزش باد شدید شمال غربی با حداکثر سرعت ۳۲ نات و حداکثر ارتفاع امواج در نواحی ساحلی ۱.۵ تا ۲.۵ متر و در نواحی دور از ساحل تا ۳ متر با تاکید بر مناطق ساحلی استان مازندران و گلستان فردا (۲۲ فروردین ماه) در نواحی ساحلی و دور از ساحل است. سواحل استان گلستان در دریای خزر، پنجشنبه (۲۳ فروردین(ماه) در نواحی ساحلی و دور از سواحل استان های گیلان، مازندران و گلستان، در دریای خزر و جمعه (۲۴ فروردین ماه) در نواحی ساحلی و فراساحلی استان های مازندران و گلستان در دریای خزر پیش بینی می شود.

در این شرایط آب و هوایی شنا ممنوع، خطر غرق شدن قایق های سبک و تفریحی، احتمال آسیب به قفس ها و تورهای ماهیگیری، اختلال در تردد شناورهای حمل و نقل دریایی، احتمال آسیب به تاسیسات دریایی و ساحلی وجود دارد. اختلال در فعالیت های بندری و اختلال در ورود و خروج. شناورهایی به حوضه بندر وجود دارد.

توصیه سازمان هواشناسی ممنوعیت تردد قایق ها و شناورهای سبک تفریحی و ماهیگیری، ممنوعیت تردد شناورهای نیمه سنگین با در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای جلوگیری از هرگونه خسارت در مناطق مختلف.

همچنین سازمان هواشناسی هشدار زرد داده است:

وزش باد با حداکثر سرعت (۲۴ تا ۲۸ ناتو حداکثر ارتفاع موج در نواحی ساحلی و دور از ساحل بین ۱ تا ۱.۵ متر به خصوص در بعدازظهر و شب چهارشنبه (۲۲) می باشد. فروردین ماه) در نواحی ساحلی و دور از سواحل استان های خوزستان، بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و نواحی غربی تنگه هرمز، پنجشنبه تا شنبه (۲۳ تا ۲۶ فروردین ماه) در نواحی ساحلی و دور پیش بینی می شود. از سواحل استان های بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز و نواحی غربی دریای عمان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا