اقتصاد جهان

افزایش انتقادات علیه دولت هلند بر سر افزایش مالیات

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از یورونیوز، طرح دولت جدید هلند برای افزایش مالیات بر ارزش افزوده کتاب و بلیط موزه ها، رزرو هتل ها و رویدادهای ورزشی با مخالفت شدید بخش های فرهنگ و سرگرمی این کشور مواجه شده است.

این برنامه که طی دو سال (۲۰۲۶) اجرا می شود، مالیات بر طیف گسترده ای از فعالیت های تفریحی را از ۹ درصد به ۲۱ درصد افزایش می دهد.

دولت هلند در زمان نخست‌وزیر جدید دیک شوف، که در ماه مه به جای مارک روته جانشین شد، انتظار دارد که افزایش مالیات سالانه ۲.۲ میلیارد یورو برای تامین مالی برنامه‌های اجتماعی و پروژه‌های زیربنایی به خزانه دولت وارد کند.

با این حال، این افزایش مالیات به شدت مورد انتقاد بخش‌های فرهنگی و تفریحی و بخش‌های کلیدی اقتصادی این کشور قرار گرفته است، زیرا این اقدام به بخش‌هایی آسیب می‌زند که هنوز در حال بهبودی از اثرات همه‌گیری کرونا هستند.

بر اساس این گزارش، بخش فرهنگی عامل درآمدزایی اقتصاد است. بر اساس آمار هلند (CBS)، گردشگری در سال ۲۰۲۲ ۹۶ میلیارد یورو به اقتصاد این کشور کمک کرد که ۳۶.۵ میلیارد یورو بیشتر از سال ۲۰۲۱ است.

اما بیشتر این افزایش درآمد ناشی از گردشگران داخلی است که بیشترین ضربه را از افزایش مالیات خواهند دید.

گردشگران داخلی ۶۵ میلیارد یورو به اقتصاد کشور کمک کردند در حالی که گردشگران خارجی حدود ۳۴.۵ میلیارد یورو به اقتصاد این کشور کمک کردند.

در ژوئن، ائتلاف گسترده ای از سازمان های فرهنگی هلند – از جمله اتحادیه فوتبال هلند (KNVB)، لیگ برتر، انجمن فرهنگ، ائتلاف پاپ و انجمن روزنامه نگاران هلند – کمپینی را برای تحت فشار قرار دادن دولت برای تغییر برنامه های افزایش مالیات راه اندازی کردند. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا