بانک و بیمه

افزایش بی حد و مرز هزینه های شرکت بیمه میهن!| ۶ میلیارد سود بعد ۷ سال زیان سازی در بیمه میهن

هادی بهرامی; بازار: در زندگی مدرن، استفاده از وسایل نقلیه و اتومبیل افزایش یافته است. در کوچه ها و خیابان ها شبانه روز شاهد تردد خودروها و موتورسیکلت ها هستیم. علاوه بر خطر تصادفات، رشد روزافزون صنایع مختلف در نقاط مختلف کشور، بیماری های مختلف و وقوع حوادث غیرمترقبه فراوان در هر کشوری، نیاز صنعت بیمه به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای انسان به شمار می رود. زندگی صنعت بیمه از بانک‌ها و شرکت‌های پتروشیمی کوچک‌تر است و بنابراین اثرات غیرمستقیم تحریم‌ها را دریافت می‌کند که شامل افزایش هزینه‌های خسارت و همچنین افزایش نرخ گردش مالی و سود عملیاتی از طریق اثرات مثبت آن می‌شود. در زیر به تحلیل جامعی از شرکت بیمه میهن می پردازیم تا سرمایه گذاران با آگاهی بیشتر نسبت به خرید سهام زیان ده اقدام کنند.

نرخ نفوذ بیمه
میانگین ضریب نفوذ بیمه در ایران در این مدت ۱ درصد است که به طور قابل توجهی کمتر از میانگین جهانی ۳.۲۴ درصد است. به عبارت دیگر، ضریب نفوذ بیمه در ایران طی دوره گزارش تقریباً یک سوم متوسط ​​ضریب نفوذ بیمه در کشورهای منتخب بوده است. درست است که با توجه به تورم، میزان زیان و هزینه های شرکت های بیمه افزایش می یابد، اما با افزایش فروش شرکت ها و تقاضای مردم برای پوشش ریسک های ناشی از حوادث و شرایط اقتصادی، حق بیمه نیز افزایش می یابد سطح درآمد و بهبود تاثیر.

ارائه و موقعیت شرکت
شرکت بیمه میهن در زمینه بیمه های مستقیم زندگی و غیرزندگی فعالیت می کند و از موسسات بیمه مستقیم در حد توان نگهداری شرکت بیمه اتکایی می پذیرد و از محل سرمایه، ذخایر و اندوخته های فنی سرمایه گذاری می کند. شرکت بیمه میهن دارای ۴۰ شعبه و بیش از ۴۰۰ نمایندگی بیمه در سراسر کشور است که به فعالیت بیمه ای و ارائه خدمات بیمه ای می پردازند. سرمایه شرکت بیمه میهن در حال حاضر ۱۵۰ میلیارد تومان است و در ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسیده است. شرکت سرمایه گذاری توسعه ادماد، موسسه ماهان صحت ایرانیان، شرکت توسعه توسعه سیمای و شرکت سرمایه گذاری صبا تفتیم سهامداران اصلی این شرکت هستند. ارزش بازار بیمه میهن در بورس ۲۵۲۴ میلیارد تومان است که در حال حاضر ارزش معاملاتی ۸.۶ میلیارد تومانی را نشان می دهد.

سود خالص شرکت در سال ۱۴۰۱ ۵۷۳ میلیارد تومان است. در حالی که زیان خالص سال گذشته (۱۴۰۰) ۳۱۹ میلیارد تومان بوده است. بر اساس صورت های مالی ۹ ماهه جدید، حق بیمه شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۷ درصد، هزینه خسارت ۴۵ درصد و هزینه های اداری ۱۳۹ درصد افزایش یافته است.

تجزیه و تحلیل صورت سود و زیان
درآمد حق بیمه شرکت بیمه میهن در پایان سال ۱۴۰۱ معادل ۶۱۴ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل ۴۷ درصد رشد داشته است که از این میزان ۱۱۶ میلیارد تومان به حق بیمه اتکایی اختصاص یافته است. هزینه های غرامت پرداختی این شرکت بالغ بر ۴۶۴ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش را نشان می دهد و این کاهش نشانه خوبی است. هزینه های عمومی و اداری شرکت بالغ بر ۱۱۲ میلیارد تومان با ۵۵ درصد افزایش نسبت به سال قبل و سود خالص شرکت ۵۷۳ میلیارد تومان است. در حالی که زیان خالص سال گذشته (۱۴۰۰) ۳۱۹ میلیارد تومان بوده است. بر اساس صورت های مالی ۹ ماهه جدید، درآمد حق بیمه شرکت ۸۳۰ میلیارد تومان، هزینه های عمومی اداری شرکت ۱۶۲ میلیارد تومان و سود خالص آن ۶ میلیارد تومان است. آمار و ارقام صورت سود و زیان ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ نشان می دهد که حق بیمه صادره شرکت نسبت به مدت مشابه قبل ۱۰۷ درصد، بهای تمام شده خسارت پرداختی ۴۵ درصد و هزینه های اداری ۱۳۹ درصد افزایش یافته است. سود خالص سال نیز از زیان ۱۳۸ میلیارد تومانی افزایش یافت. تومانی به سود ۶ میلیارد تومانی دست یافت که می توان آن را بهبود در تولید سود و رشد فروش دانست; اما آنچه مهم است این است که هزینه ها بدون محدودیت نسبت به سود خالص ناچیز شرکت افزایش می یابد و باید در سریع ترین زمان ممکن کنترل و مدیریت شود.

سود خالص نیز از زیان ۱۳۸ میلیارد تومانی به سود ۶ میلیارد تومانی رسید که می توان آن را بهبود در تولید سود و رشد فروش دانست؛ اما آنچه مهم است این است که هزینه ها بدون محدودیت نسبت به سود خالص ناچیز شرکت افزایش می یابد و باید در سریع ترین زمان ممکن کنترل و مدیریت شود.

نسبت قیمت به درآمد
بر اساس تحلیل انجام شده، تا پایان سال ۱۴۰۲ با ۵۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل، حق بیمه صادره به ۹۲۱ میلیارد تومان، هزینه های اداری و عمومی با افزایش ۵۵ درصدی به مبلغ ۱۷۳ میلیارد تومان رسیده است. زیان خالص افزایش یافته شرکت حداقل ۵۰ میلیارد تومان با زیان خالص به ازای هر سهم ۱۴ تومان و نسبت قیمت به سود ۵۰ بوده است. مقدار سود و زیان و نسبت سود و زیان یک ساله و پوشش زیان. با احتساب افزایش نرخ تورم بیش از ۸۰%، ۳۰% حقوق و دستمزد به متوسط ​​قیمت ۶۲۰۰۰ تومان در پایان سال ۱۴۰۲، پیش بینی EPS برای سهم کشور را ۱۴ تومان در هر P/E برآورد می کنیم. نسبت ۵۰. طبق نمودار زیر روند EPS ttm شرکت بیمه میهن در سال ۱۳۹۵ زیان ۴۲ تومان، در سال ۱۳۹۶ زیان ۵۱ تومان، در سال ۱۳۹۸ زیان ۱۷ تومان، در سال ۱۳۹۹ زیان ۷۸ تومان و در سال ۱۴۰۰ زیان ۷۸ تومانی زیان ۲۱۲ تومانی که نشان می دهد مسیر پر از فراز و نشیب های عمیق است و اگر به همین روال ادامه دهیم روند سود شرکت به چاه نفت می رسد!

بر اساس تحلیل انجام شده، تا پایان سال ۱۴۰۲ با ۵۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل، حق بیمه صادره به ۹۲۱ میلیارد تومان، هزینه های اداری و عمومی با افزایش ۵۵ درصدی به مبلغ ۱۷۳ میلیارد تومان رسیده است. زیان خالص شرکت با زیان خالص هر سهم (EPS) 14 تومان و نسبت قیمت به سود ۵۰ حداقل ۵۰ میلیارد تومان بوده است.

افزایش نامحدود هزینه های شرکت بیمه میهن!|  سود ۶ میلیاردی بعد از ۷ سال زیان در تامین اجتماعی

تحلیل تکنیکال
قیمت در آبان ماه ۱۴۰۱ با افزایش ۷۶۵ درصدی از منطقه کم خطر ۹۰ تومان به محدوده ۷۸۰ تومان رسید و پس از ایجاد حد بالایی تاریخی (ATH) با کاهش به محدوده ۴۹۰ تومان رسید. ۴۸٪، تشکیل یک پایین در این زمینه. در حال حاضر قیمت در کانال معاملاتی میان‌مدت قرار دارد که در صورت شکستن از مقاومت ۷۹۰ تومانی می‌تواند به اهداف ۱۶۰۰ و ۲۳۵۰ تومانی برسد. در غیر این صورت با از دست دادن ساپورت ۴۹۰ تومانی ساپورت استاتیکی معتبر و جزئی ۳۰۰ تا ۲۸۰ تومان موجود است. محدوده ۵۸۰ تومان دقیقا مطابق با حد بالایی تاریخی است تیر ماه سال ۱۳۹۸ است و به نظر می رسد این حوزه به دلیل فناوری می تواند ارزش ذاتی ما را تایید کند و با توجه به کشش بازار سهام در شرایط رکود و رکود اقتصادی، روند فرسایش و صعود به اهداف بالاتر را طی کند. محتمل الوقوع .

افزایش نامحدود هزینه های شرکت بیمه میهن!|  سود ۶ میلیاردی بعد از ۷ سال زیان در تامین اجتماعی

در حال حاضر قیمت در کانال معاملاتی میان‌مدت قرار دارد که در صورت شکستن از مقاومت ۷۹۰ تومانی می‌تواند به اهداف ۱۶۰۰ و ۲۳۵۰ تومانی برسد. در غیر این صورت با از دست دادن ساپورت ۴۹۰ تومانی ساپورت استاتیکی معتبر و جزئی ۳۰۰ تا ۲۸۰ تومان موجود است.

آخرین کلمه
تحرکات صنعت بیمه برای اقتصاددانان، تحلیلگران بازار مالی و سرمایه گذاران مهم است. به همین دلیل برای درک وضعیت شرکت باید گزارش های مالی و نمودارهای قیمت سهام را بررسی کنید. برای تحلیل جامع وضعیت بنیادی شرکت های بیمه باید میزان دارایی ها، کیفیت و دامنه ارائه خدمات، میزان حق بیمه صادر شده، ضریب نفوذ بیمه، حساب سود و زیان و سایر عوامل را در نظر گرفت. افزایش نرخ تورم و مشکلات اقتصادی ممکن است علیرغم افزایش نرخ فروش، هزینه مطالبات را افزایش دهد و برخی از شرکت های بیمه را به سمت ورشکستگی سوق دهد. بنابراین باید نظارت ها تقویت شود و نقدینگی مؤسسات بیمه به خوبی مدیریت شود تا سود افزایش یافته و هزینه های اضافی کاهش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا