افزایش تعرفههای فولاد ممکن است وعده ترامپ برای کاهش قیمت مواد غذایی را به خطر بیندازد!
تصمیم رئیس جمهور آمریكا ، دونالد ترامپ مبنی بر دو برابر شدن تعرفه برای واردات فولاد و آلومینیوم ، می تواند تأثیرات غیر منتظره ای بر مصرف كنندگان آمریكا داشته باشد: قیمت های بیشتر در راهروهای فروشگاه های مواد غذایی.
براساس تجارت تجاری نیوز ، اعلام تعرفه بالای ۵ ٪ در روز جمعه نگرانی در مورد افزایش قیمت کالاهای بزرگ مانند اتومبیل ، ماشین لباسشویی و خانه ها را انجام داده است. با این حال ، این فلزات چنان در بسته بندی قرار دارند که احتمالاً در طیف گسترده ای از کالاهای مصرفی تأثیر می گذارد ، از سوپ تا آجیل.
یووشا هیلی ، کارشناس تجارت و استاد دانشگاه ایالتی ویچیتا می گوید: “افزایش قیمت مواد غذایی بخشی از اثرات زنجیره ای خواهد بود.” وی افزود: این تعرفه ها می تواند هزینه های موجود در صنایع مختلف را افزایش داده و فشار بیشتری به روابط با متحدین وارد کند ، “برای ایجاد یک احیای واقعی در تولید ایالات متحده -درلند”.
بازگشت ترامپ به کاخ سفید با یک موج تعرفه بی سابقه همراه بود. آداب و رسوم که به سرعت تحمیل می شوند ، تهدید می شوند و سپس لغو می شوند. اصرار دارد که آخرین افزایش برای “امنیت بیشتر در صنعت فولاد ایالات متحده” از اهمیت اساسی برخوردار است. با این حال ، می توان به غذا را کاهش داد که هزینه های غذایی را کاهش می دهد.
ترامپ بارها و بارها گفت که افزایش قیمت مواد غذایی یکی از دلایل اصلی رای دهندگان وی است. نگاهی به قفسه های سوپر مارکت نشان می دهد که چه تعداد از محصولات جدید مالیات بر روی فولاد و آلومینیوم می تواند تأثیر بگذارد. از آبجو و نوشیدنی گرفته تا غذای سگ گرفته تا انواع دوز از لوبیا تا میوه ، رب گوجه فرنگی و موارد دیگر.
رابرت بدو ، رئیس تولید کنندگان فلز فلزی آمریکایی می گوید: “این تصمیم در مورد چین و سایر تولید کنندگان خارجی مواد غذایی که می خواهند کشاورزان و تولید کنندگان آمریکایی را با قیمت های پایین تر ترک کنند ، اعمال می شود.” “تعرفه دوتایی فولادی هزینه های مغازه ها را در کالاهای کنسرو افزایش می دهد.”
به گفته بدوی ، تولید فولاد در دوزهای تولیدکنندگان داخلی در سالهای اخیر به شدت کاهش یافته و تولید کنندگان به واردات وابسته بودند. وی با افزایش قیمت واردات می گوید: “هزینه ها به میلیون ها خانواده آمریکایی تحمیل می شود.”
شرکت های مواد غذایی قبل از افزایش اخیر نگران اثرات تعرفه بودند. کمپبل ، که می تواند در خانه های بسیاری از آمریکایی ها یافت ، گفت که تلاش برای کاهش اثرات تعرفه ها ، اما ممکن است این امر باعث افزایش قیمت ها شود. Conagra ، که مارک هایی مانند Sprays Reddi-Whip و Pam Cook را تولید می کند ، اثرات تعرفه ها را بر روی فولاد و آلومینیوم تأیید کرده است.
دیوید ماربرگر ، مدیر مالی Consagra گفت: “ما نمی توانیم همه مواد اولیه را از ایالات متحده دریافت کنیم زیرا پیشنهاد کافی وجود ندارد.”
جدا از محصولات واضح مانند ماهی تن ، گوشت یا سس ، اقتصاددانان هشدار می دهند که اثرات تعرفه ها می تواند به انواع مختلفی گسترش یابد. اگر هزینه های ساخت یک تجارت یا خرید یک اتومبیل میان وعده افزایش یابد ، قیمت محصول نهایی نیز می تواند افزایش یابد.
باباک حفزی ، مشاور بین المللی و استاد دانشگاه دانشگاه آمریکا می گوید: “اگر قیمت تراکتور ۵ ٪ افزایش یابد ، مصرف کننده هزینه آن را پرداخت می کند.” این هزینه ها در کل اقتصاد – برخی بلافاصله ، چند بعد. اما بله ، قیمت ها افزایش می یابد و انتخاب پایین تر می شود. “
ترامپ تعرفه ها را در جلسه ای در حومه پیتسبورگ و در بین کارگران دلگرم کننده فولاد اعلام کرد. دیوید مک کال ، رئیس اتحادیه بین المللی کارگران فولاد ایالات متحده ، تعرفه ها را “ابزاری ارزشمند برای تعادل” توصیف کرد ، اما گفت “اصلاحات گسترده تر در سیستم جهانی تجارت”.
آندریاس والدکیرش ، استاد اقتصاد کالج کالبی ، می گوید که اثرات تعرفه بر روی یک قوطی نخود فرنگی را نمی توان به عنوان یک ماشین محاسبه کرد ، اما مصرف کنندگان در معرض هزینه های غیرمستقیم زیادی قرار دارند.
وی گفت: “هرکسی که مستقیماً به صنعت فولاد بستگی دارد از این امر بهره مند می شود ، اما این سود با هزینه های بسیار بالایی حاصل می شود.” در صنعت فولاد می تواند چندین شغل وجود داشته باشد ، اما این هزینه ها در بخش های دیگر مشاغل دیگر را از بین می برد. “اگر همه چیز را در نظر بگیریم ، نتیجه منفی قابل توجهی خواهد بود.”
منبع: پیام های فولادی