اقتصاد جهان

افزایش تولید نفت کرکوک عراق تا 360 هزار بشکه در روز

به گزارش خبرگزاری افق میهن، شرکت نفت شمال عراق (NOC) تولید نفت خام خود از منطقه کرکوک را به بیش از ۳۶۰ هزار بشکه در روز افزایش داده است.

شرکت نفت شمال عراق که منشأ خود را به تأسیس شرکت نفت عراق (IPC) در کرکوک در سال ۱۹۲۹ بازمی‌گرداند، قصد دارد تا پایان سال جاری تولید خود را در این منطقه به ۴۰۰ هزار بشکه در روز برساند.

به گزارش شفق نیوز عراق، انتظار می رود این افزایش تولید به دنبال توسعه و بازسازی چندین چاه نفت در میادین شرکت نفت شمال عراق توسط شرکت حفاری عراق صورت گیرد.

به گفته وزارت نفت عراق، ۱۵۰ هزار بشکه در روز از تولید فعلی در منطقه کرکوک به پالایشگاه های دولتی در بیجی و دوره و ۱۰۰ هزار بشکه دیگر در روز به پالایشگاه های دیگر منتقل می شود. مدیریت باقیمانده نفت بر عهده شرکت نفت شمال است.

این در حالی است که اختلافات بین عراق و اقلیم نیمه خودمختار کردستان همچنان ادامه دارد و صادرات نفت از کردستان عراق همچنان به حالت تعلیق درآمده است.

نخست وزیر عراق در ماه مه گفت که شرکت های نفتی فعال در اقلیم کردستان عراق درخواست های احیای قراردادها با این منطقه را رد کرده اند که منجر به بن بست مذاکرات برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان شده است. بیش از یک سال است که نفت از اقلیم کردستان عراق صادر نمی شود.

انتهای پیام/۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا