اخبار اقتصاد ایران

افزایش حقوق مستمری بگیران صندوق بیمه روستاییان، کشاورزان و عشایر

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر به افزایش مستمری بازنشستگان این صندوق اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۹۲ هزار مستمری بگیر و بازنشسته این صندوق وجود دارد و طی ۳ سال گذشته میانگین مستمری بگیران. این صندوق به ۸۳ درصد افزایش یافته است.

افق میهن، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر گفت: در این صندوق بیمه شدگان فعال و غیرفعال داریم. قبل از دولت رئیس جمهور یک میلیون و ۳۰۰ هزار بیمه شده صندوق ما فعال بود اما در دولت سیزدهم موفق شده ایم یک میلیون و ۴۵ هزار بیمه شده جدید جذب کنیم و ببینید چند درصد از بیمه شدگان دولت قبل؟ این ظرفیت بسیار بزرگی است و با کار جهادی به این نقطه رسیده ایم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر ادامه داد: رویکرد ما به این صندوق یک برنامه محوری بوده است. هر مجموعه ای اگر طبق برنامه حرکت کند و دارای محاسبات بیمه ای و اکچوئری باشد با چالش مواجه نخواهد شد. امروز به دلیل محاسبه نشدن تحرکات در سایر صندوق های بیمه با چالش مواجه هستیم.

وی افزود: در این سه سال بیش از ۴۵ اقدام موثر و قابل توجه انجام دادیم که برخی از آنها برای اولین بار بود. یکی از اقدامات، برنامه راهبردی صندوق است و افق ۵ ساله را دیده ایم. این یک قرار دادن دقیق ریل بر اساس طرح بود.

وی گفت: برای اولین بار طرح تحولی برای تمامی صندوق های تابعه برای این صندوق وجود داشت که به تصویب هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و صندوق های تابعه رسید. اقدام دوم ما این بود که هر اقدامی که انجام می شد پیوست بیمه داشت و این باعث ثبات صندوق شد. این موضوع باعث برنامه ریزی برای ۲۰ سال آینده شده و البته نباید بار مالی جدیدی برای صندوق ایجاد کرد زیرا روند ثبات صندوق را با چالش مواجه می کند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر تاکید کرد: حفظ بیمه شدگان نیز مهم است و این موضوع باید ادامه داشته باشد و این میزان امروز به ۸۲ درصد رسیده و بسیار بی نظیر بود.

وی با اشاره به ریل گذاری در صندوق روستایی و عشایری تا ۲۰ سال آینده گفت: با ریل گذاری و برنامه ریزی تا ۲۰ سال آینده شرایط در این صندوق حفظ می شود.

استقرار به تمدید بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در این مدت اشاره کرد و افزود: تعداد بیمه شدگان در این مدت منحصر به فرد و نادر بوده و به طور میانگین ۸۲ تا ۹۲ درصد بیمه شدگان ماهانه. این صندوق تمدید شد و در واقع پس از طرح موضوع جذب بیمه شدگان، تمدید بیمه شدگان این صندوق مورد توجه مدیران این صندوق قرار گرفته است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر به افزایش میزان مستمری مستمری بگیران این صندوق اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۹۲ هزار مستمری بگیر و بازنشسته این صندوق وجود دارد و هر ساله بر اساس ورودی ها و خروجی های این صندوق، شاهد افزایش مستمری بگیران و مستمری بگیران این صندوق هستیم. و در طول ۳ سال گذشته دولت شهید رئیسی میانگین مستمری بگیران این صندوق به ۸۳ درصد افزایش یافته است. همچنین حداقل مستمری مشمولان صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر ۲۱۰ درصد رشد داشته است.

وی در ادامه به پوشش بیمه های اجتماعی اشاره کرد و افزود: در این بخش باید به افزایش چشمگیر زنان در قالب بیمه روستاییان و عشایر اشاره کرد که تعداد زنان تحت پوشش صندوق بیش از ۴۶ درصد افزایش یافته است. ، و این موضوع جدا از قانون جمعیت است. است.

وی خاطرنشان کرد: دولت باید برای پرداخت بخشی از مطالبات صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر با دولت همکاری کند. روستاییان از طریق پالایشگاه شازند جمع آوری شدند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر به افزایش اعتبارات و بودجه این صندوق اشاره کرد و گفت: سال گذشته بودجه این صندوق ۱۶۵ درصد رشد داشت و برای اولین بار این اتفاق افتاد.

وی به سفرهای استانی به استان های مختلف اشاره کرد و افزود: در قالب این سفرها تفاهم نامه هایی با شورای اداری هر استان منعقد شد و نتایج موثری به همراه داشت.

وی در ادامه افزایش سطوح درآمدی صندوق را یکی از ۴۵ اقدام انجام شده در این دوره برشمرد و افزود: تا این مدت افزایش سطح درآمد هر سال بین ۱۰ تا ۳۰ درصد بود اما در این مدت سطح درآمد ۶۰ درصد افزایش یافت. پیدا کرده است و این مشکل باعث ارتقای صندوق شده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر به افزایش دارایی های این صندوق اشاره کرد و گفت: تا قبل از این مدت دارایی های صندوق ۹۰ ​​همات بود اما در حال حاضر به ۱۸۰ همت رسیده و شاهد رشد ۱۰۰ درصدی بوده ایم. رشد.”

وی افزود: ارتقای نیروی انسانی و نخبگان از جمله اقدامات صورت گرفته در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستایی و عشایر است که در این مدت انجام شده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر به آخرین جزئیات اجرای قانون جمعیت جوانان در این صندوق اشاره کرد و گفت: قانون جمعیت جوانان در مجلس تصویب شد و برگرفته از برنامه ششم توسعه است. . دغدغه های رهبر معظم انقلاب در حوزه جمعیت بسیار مهم است و ایشان بارها در سخنان خود به جوان بودن جمعیت اشاره کرده اند و بر اساس ماده ۲۱ این قانون این موضوع نگران کننده است که مادران غیر شاغلی که دارای سه نفر هستند. یا کودکان بیشتر و ساکن مناطق روستایی و عشایری باید بیمه رایگان داشته باشند و دولت هزینه آن را پرداخت کند.

وی ادامه داد: بر اساس این ماده قانونی در سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار پرداخت شد و بیش از ۳۱۱ هزار مادر روستایی به صورت رایگان بیمه شدند. امسال ۱۵۰۰ میلیارد اعتبار تخصیص یافت و با این اعتبار می توان بیمه شدگان قبلی را تمدید و ۲۰۰ هزار زن روستایی را به صورت رایگان بیمه کرد.

وی درباره آخرین وضعیت اجرای بیمه تکمیلی روستاییان در کشور گفت: در خصوص بیمه تکمیلی نظر ما این بود که بیمه روستایی ادامه داشته باشد و بنابراین این بیمه تکمیلی باید به صورت آزمایشی در سه استان اجرا شود و مردم راضی بودند. توصیه می کنیم این موضوع ادامه پیدا کند و دولت چهاردهم این مسیر را ادامه دهد چرا که بر اساس قانون موظف به اجرای آن هستیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر افزود: توانسته ایم نزدیک به ۱۲۰ هزار بیمه شده تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد را با بالاترین سطح درآمد جذب کنیم تا در آینده از مستمری برخوردار شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا