اقتصاد جهان

افزایش دستمزدها در آمریکا باعث تعدیل نیروی فست فود ها شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، بر اساس گزارش اخیر اتاق بازرگانی و صنعت کالیفرنیا (CABIA)، رستوران های فست فود در این ایالت آمریکا در ماه های اخیر به دلیل حداقل دستمزد حدود ۱۰ هزار نفر را اخراج کرده اند. افزایش قانون

این گزارش پس از آن منتشر شد که فرماندار دموکرات کالیفرنیا، گاوین نیوسام، لایحه AB 1228 را در سپتامبر گذشته امضا کرد و حداقل دستمزد ایالت را از ۱۶ دلار به ۲۰ دلار در ساعت افزایش داد. این قانون در آوریل اجرایی شد و از آن زمان بسیاری از شرکت ها مجبور به تعطیلی، افزایش قیمت یا اخراج کارگران شده اند.

تام مانزو، رئیس اتاق بازرگانی و صنعت کالیفرنیا، به فاکس نیوز گفت که کسب‌وکارها در این ایالت «سال‌ها مورد حمله گسترده‌ای قرار گرفته‌اند» و از قانون‌گذاران ایالتی خواست تا افزایش اجباری دستمزد کارگران و مشاغل را در «سرزمین فانتزی» در نظر بگیرند. ” “.

مانزو گفت: شما فقط تا حدی می توانید قیمت ها را افزایش دهید. مردم برای یک ساندویچ بزرگ مک دونالد ۲۰ دلار نمی پردازند. این اتفاق نخواهد افتاد.

وی همچنین توضیح داد که مشاغل در صنعت فست فود هرگز نباید بلندمدت یا پردرآمد باشد و آن را صنعت استارتاپی خواند که افراد در سنین پایین به آن ملحق می شوند تا در ادامه کار خود یک اخلاق کاری خوب ایجاد کنند.

هفته گذشته، اتاق بازرگانی و صنعت کالیفرنیا یک آگهی فوت تمام صفحه در نسخه کالیفرنیا USA Today منتشر کرد که شامل یک آگهی ترحیم ساختگی برای مشاغل متاثر از قانون جدید حداقل دستمزد بود.

این رستوران ها شامل رستوران های زنجیره ای معروفی مانند پیتزا هات، مترو، برگر کینگ، مک دونالد و سینابون می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا