فناوری

افزایش دما در نوار شمالی / سامانه بارشی یکشنبه از مرزهای کشور خارج می‌شود

صادق ضیائیان در گفت و گو با خبرنگار میهن تجارت با اشاره به آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در برخی مناطق دامنه های زاگرس مرکزی واقع در غرب و جنوب غربی، دامنه های جنوبی البرز در محدوده استان های زنجان، قزوین، البرز و تهران. و در شمال شرق کشور آبرانکی بارش پراکنده باران و برف و وزش باد پیش بینی می شود.

وی افزود: روز جمعه با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور، هوای ابری همراه با بارش باران و برف در استان های واقع در جنوب غرب و جنوب پیش بینی می شود و بعد از ظهر بارش ها را فرا می گیرد. برخی از مناطق شمال غرب، غرب، مرکز، شرق و شمال شرق کشور. خواهد گرفت

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی تصریح کرد: شدت بارش ها در روز یاد شده در نیمه شرقی خوزستان، جنوب شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس خواهد بود. در جنوب اصفهان و در ارتفاعات آذربایجان غربی. روز شنبه وسعت فعالیت سامانه در کل کشور پیش بینی می شود.

ضیائیان ادامه داد: طی روز شنبه در جنوب لرستان، شمال خوزستان، غرب چهارمحال و بختیاری، جنوب آذربایجان غربی و غرب کردستان بارش شدید باران خواهیم داشت و روز یکشنبه این سامانه در سواحل شرقی فعال می شود. دریای خزر و کل نوار شرقی کشور است و بعداً از مرزهای شرقی کشور خارج می شود.

وی گفت: روز یکشنبه در دامنه های زاگرس واقع در جنوب غرب، غرب و شمال غرب کشور افزایش ابر و رگبار پراکنده و در روز دوشنبه معتدل با گذر موج از شمال پیش بینی می شود. . در برخی نقاط کشور وسعت بارندگی در برخی مناطق اردبیل، سواحل دریای خزر و خراسان خواهد بود. شمال و شمال خراسان رضوی خواهد بود و طی این روز افزایش ابر، بارش پراکنده باران و وزش باد در شمال غرب و غرب کشور پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی افزود: تا روز شنبه وزش باد شدید در مناطق شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز و جنوب کشور و مناطق مستعد گرد و غبار پیش بینی می شود و در این مدت. . این دوره در کمربند شمالی کشور افزایش نسبی دما را تجربه خواهد کرد و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه کاهش نسبی دما در این مناطق حاکم خواهد بود. دریای خزر در روز یکشنبه و خلیج فارس و تنگه هرمز در روزهای یکشنبه و دوشنبه مواج پیش بینی می شود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت فعلی آسمان اصفهان صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد شدید با حداکثر ۱۵ و حداقل ۲ درجه سانتی گراد است و آسمان روز جمعه نیمه ابری، بتدریج ابری همراه با بارش باران پیش بینی می شود. گاهی وزش باد و گاهی مه رقیق با حداکثر ۱۰ و حداقل صفر درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا