محیط زیست

افزایش دما و تابش اشعه ماورای بنفش با ماندگاری توده هوای گرم جنب حاره‌ای در اصفهان

منصور شه فروش در گفت و گو با خبرنگار افق میهن با اشاره به ثبت رکورد دمای سه تا چهار درجه بالاتر از حد نرمال طی این روز در ۱۵ شهرستان استان، اظهار کرد: گرما تا پایان هفته جاری با شدت بیشتری در روز چهارشنبه ادامه دارد. هفدهم مرداد در تمامی مناطق استان به ویژه در مناطق شرقی، مرکزی و شمالی استان پیش بینی می شود.

وی افزود: شاخص آلودگی هوای اصفهان طی روز جاری ناشی از انتشار گازهای گلخانه ای است ازن به عنوان یک آلاینده ثانویه و گرد و غبار ناشی از مراکز فرسایش بادی در وضعیت ناسالم به مردم گزارش شده است.

پیش بینی کاهش دما از ۲۱ مرداد در استان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه بر اساس پیش بینی ها از یکشنبه هفته آینده شاهد کاهش تدریجی دما خواهیم بود، تصریح کرد: تشدید سرعت وزش باد از امروز در مناطق شمالی و شرقی استان خواهد بود. باعث افزایش کانون‌های گرد و غبار، کاهش کیفیت هوا و میدان دید شده و غلظت آلاینده‌های جوی افزایش می‌یابد و شاخص آلاینده تا پایان هفته در وضعیت ناسالم برای عموم قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به این شرایط تذکر لازم به دستگاه های اجرایی ادارات محیط زیست، مرکز بهداشت و اداره کل داده شده است. سکوت و شهرداری ها برای اجرای وظایف مندرج در دستورالعمل مدیریت اضطراری زباله گردها ابلاغ شده اند.

این شیشه ساز ضمن قدردانی از مشترکین خانگی و ساکنان شهری و روستایی به دلیل رعایت الگوی مصرف برق و آب گفت: از کلیه مشترکین تجاری و عمومی برق، فروشگاه های زنجیره ای، پاساژها، مجتمع های تجاری تقاضا می شود اصول صرفه جویی در مصرف برق را به طور کامل رعایت کنند. مصرف. با خاموش کردن سیستم های روشنایی، تابلوهای تبلیغاتی در طول روز و در اوج مصرف، دمای سیستم های خنک کننده را بین ۲۴ تا ۲۶ درجه تنظیم کنید.

ادارات دولتی و بانکی در پایان هفته به مدت ۲ روز تعطیل هستند

وی با اشاره به لزوم صرفه جویی ۲۰ درصدی در مصرف آب آشامیدنی افزود: با توجه به اعلام کشور در پی استقرار توده هوای گرم و اعلام کاهش ساعات اداری در روز سه شنبه ادارات و همچنین اعلام مدیریت بحران استان در خصوص تعطیلی مراکز و ادارات دولتی و بانک ها و بیمه ها در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه اعلام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: در مراکز امدادی، اورژانس و اورژانس استان در قالب تیم های عملیاتی آماده ارائه خدمات پزشکی و اورژانس و حفظ سلامت عمومی، خودمراقبتی و اورژانس به نیروهای امدادی نیاز است. دستورالعمل های بهداشتی در برابر گرمازدگی اعلام شده است. .

وی ادامه داد: ممنوعیت ورزش و فعالیت بدنی در هوای آزاد و در معرض هوای گرم و آفتاب، انجام امور در ساعات اولیه صبح و کاهش سفرها. غیر ضروری در ساعات اوج گرما، استفاده از تجهیزات حفاظت فردی در برابر نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش مورد تاکید است.

حداکثر زمان تابش اشعه ماوراء بنفش بین ساعت ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر است

این شیشه ساز حداکثر زمان تابش اشعه ماوراء بنفش را بین ساعت ۹ صبح تا ۱۶ بعد از ظهر دانست و گفت: تابش فرابنفش طول موج خاصی از طیف الکترومغناطیسی است که از خورشید به زمین می رسد. ازن لایه اتمسفر کاهش می یابد و باعث می شود افرادی که در معرض نور خورشید هستند دچار آفتاب سوختگی شوند.

وی بیان کرد: در این شرایط مدیریت بحران بر رعایت الزامات مربوط به صرفه جویی در مصرف برق و آب و کمک به تامین آب و برق پایدار توسط تمامی مشترکین اعم از خانگی، تجاری، صنعتی و اداری تاکید دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان توصیه و تاکید کرد که از وقوع غرق شدگی در منابع آبی، استخرها و باغات ذخیره آب کشاورزی، دریاچه ها، سدها، رودخانه ها و کانال های جاری در بالادست و عدم شنا در این منابع آبی استان جلوگیری شود.

وی در خصوص جلوگیری از سوزاندن بقایای گیاهی در مزارع و ضایعات گیاهی در فضای سبز و همچنین رعایت اصول ایمنی آتش سوزی در مراتع و پوشش گیاهی افزود: جلوگیری از هرگونه اقدامی که منجر به ایجاد گرد و غبار و هوا شود. آلودگی با رعایت اصول ایمنی در رانندگی خودروها. با رفع عیوب خودروها در برابر حرارت، جوشیدن خودرو و ترکیدن لاستیک، آتش سوزی در خودرو به دلیل قرار دادن وسایل محترقه مانند موبایل و اسپری باید مورد توجه قرار گیرد.

این فروشنده شیشه با تاکید بر رعایت اصول ایمنی ترافیک جاده ای به دلیل کاهش دید و گرمازدگی خاطرنشان کرد: تیم های امدادی، پلیس راه و پلیس راه و هلال احمر در پایگاه های جاده ای و شهری، ایستگاه های راهداری و تقویت امکانات و نظارت در بهزیستی مجتمع ها ارائه خدمات ترافیکی و کنترل تصادفات در محورها حائز اهمیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا