بانک و بیمه

افزایش رصد خسارت های بیمه‌ای

بازار؛ گروه بانک و بیمه: رئیس کل بیمه مرکزی ایران در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: در یکی دو سال اخیر یکی از مهمترین اقدامات در صنعت بیمه ورود به حوزه فناوری های نوین به ویژه در خدمات و خدمات بوده است. بخش بیمه غیرزندگی».

علی استاد هاشمی توضیح داد: این اقدام در بیمه مرکزی حساب شده و برنامه ریزی شده است. بنابراین آیین نامه ای در این زمینه تدوین شد. بر این اساس، مشخص شد که شرکت های فناوری بیمه در سطوح مختلف جمع آوری ریسک فعالیت می کنند.

وی تصریح کرد: فضای آزمون را فعال کرده ایم تا شرکت های فناور خدمات خود را در این بخش ارائه دهند و صنعت بیمه رشد کند. ما همچنین طراحی آنلاین را با استفاده از فناوری های جدید فعال کرده ایم. این کلاهبردار اطلاعات را در عرض یک چهارم به شرکت های بیمه و مدیریت ترافیک می دهد. این موضوع باعث شده است که پرداخت خسارت تصادفی به طور کامل به صورت آنلاین انجام شود.

پروفسور هاشمی با تاکید بر اینکه می خواهیم ارتباط بین سازمان ها و بیمه ها را تقویت کنیم، تصریح کرد: بر این اساس ارزیابی و پرداخت غرامت درون شرکت ها به صورت آنلاین انجام می شود.

علاوه بر این به گفته رئیس بیمه مرکزی امسال قانونی در مجلس تصویب شد که بر اساس آن بیمه مرکزی مشمول تامین سرمایه می شود. در شرایط کنونی بیمه عمر و زندگی، اقداماتی در حال انجام است تا شرکت های بیمه با سرمایه گذاری در بخش های تولیدی اقتصاد نقش فعال تری داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه شرکت های بیمه برای ارائه خدمات بهتر به مردم تلاش می کنند، تصریح کرد: در شرایط کنونی تقلب و تخلف در زمینه مطالبات بیمه ای باعث وارد آمدن خسارت به شرکت ها می شود به همین دلیل بررسی داده های تصادفات به دست آمده با استفاده از … پلیس راهنمایی و رانندگی برای جلوگیری از این تخلفات انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا