محیط زیست

افزایش سرعت باد و کاهش دید اصفهان را در برمی‌گیرد / ثبت گرمترین نقطه با ۴۴ درجه

نوید حاجی بابایی در گفت و گو با خبرنگار افق میهن درباره پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: بررسی نقشه های هواشناسی از امروز تا اوایل یکشنبه هفته آینده در نیمه شمالی استان شیب فشار را نشان می دهد.

وی افزود: بر این اساس چنین شرایطی باعث افزایش سرعت باد در نیمه شمالی و شرقی استان می شود و پیش بینی می شود کانون های گرد و غبار فعال شده و در نتیجه دید و کیفیت هوا در این مناطق کاهش یابد. که با شدت کمتری به نقاط مرکزی نفوذ خواهد کرد. .

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خانم بابا: شدت این پدیده در نواحی شرقی و شمالی استان و در ساعات بعدازظهر و شب از جمعه تا یکشنبه بیشتر خواهد بود و هشدار سطح زرد خطرات ناشی از این وضعیت و تداوم گرما در روز یکشنبه صادر شده است. چهارشنبه و جمعه.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت، تصریح کرد: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز به ۴۰ درجه سانتی گراد و کمینه آن به ۲۵ درجه می رسد. فردا صبح.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه دمای ۱۶ شهر اصفهان بالای ۴۰ درجه سانتیگراد ثبت شده است، افزود: بادرود با دمای ۴۴ درجه سانتیگراد. آران و بیدگل با دمای ۴۳، چوپانان، خوروبیابانککاشان، مهاباد با دمای ۴۲ درجه، اردستان، خمینی شهر با دمای ۴۱ درجه، شهر اصفهان، برخوار (دولت آباد)، کبوترآبادلنجان، مورچه تو خوردینایین، نجف آباد و نسخه با دمای ۴۰ درجه گرمترین نقاط استان به ترتیب ثبت شد.

وی خاطرنشان کرد: بادرود با دمای ۴۴ درجه سانتی گراد و بویین میاندشت با حداقل دمای ۱۸ درجه به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق استان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا