بانک و بیمه

افزایش سرمایه بانک مسکن؛ راهکاری ضروری برای تقویت توان مالی و توسعه بخش مسکن

بازار؛ گروه خیابان و مسکن: سید حمید پورمحمدی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه صبح پنجشنبه ۲۲ شهریور ماه در دیدار با دکتر. سید عباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن: مسائل اقتصادی و معیشتی; مشکل جدی مردم است و دولت چهاردهم و رئیس جمهور محترم به مشکلات و معضلات اقتصاد در بخش های مختلف اشراف کامل دارند و تمام توان و اراده خود را برای رفع این دغدغه ها و مشکلات مردم به کار گرفته اند.

پورمحمدی با بیان اینکه حل مشکلات اقتصادی موجب رونق بسیاری از اقشار جامعه و رونق مردم می شود، تصریح کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی و اقتصادی، رونق بسیاری از اقشار جامعه را به همراه خواهد داشت. وی افزود: در تلاش هستیم تا گلوگاه های موجود در مسیر رشد اقتصادی و رفع مشکلات مردم را شناسایی کنیم و با تمام توان سعی در رفع کامل این تنگناها و باز کردن مسیر پیشرفت اقتصادی در کنار مردم عزیز و همراه با سایر ذی ربط ها داریم. نهادها
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه حضور در محل کار در روزهای تعطیل (مانند امروز پنجشنبه) و برگزاری جلسات کاری با مسئولان مربوطه در حوزه اقتصادی را گواه عزم جدی چهاردهم دانستند. دولت برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم عزیز کشور چاره اندیشی کرد و یادآور شد: توجه به مشکلات و مشکلات مردم و رفع دغدغه های آنان وظیفه تک تک مسئولان کشور است و ما هستیم. همه ما موظف به انجام این کار هستیم، تحت هر شرایطی با همه توان، ظرفیت و تلاش خود در جهت حل این مشکلات و دستیابی به رشد اقتصادی در کشور مقابله خواهیم کرد.
دکتر پورمحمدی نقش و جایگاه بانک ها به ویژه بانک های تخصصی را در دستیابی به رشد اقتصادی و توسعه ملی بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: بانک ها می توانند با بهره گیری از امکانات و ظرفیت های خود در توسعه واقعی اقتصاد کشور مشارکت فعال داشته باشند.
پورمحمدی در ادامه سخنان خود به نقش برجسته بخش مسکن در اقتصاد و ارتباط این بخش با بخش های مختلف اقتصاد اشاره کرد. وی گفت: مسکن یکی از نیازهای اساسی مردم و از حقوق اساسی شهروندان است و توجه به حوزه مسکن به عنوان راهکاری عملیاتی برای ارتقای شاخص های رشد اقتصادی، افزایش اشتغال و ارتقای سطح رفاه در جامعه تلقی می شود. بنابراین لازم است در این زمینه حمایت جدی صورت گیرد تا شاهد رشد این بخش در کشور باشیم.
دکتر پورمحمدی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه نقش بانک مسکن وی در این بخش آن را بسیار مفید و ارزشمند ارزیابی کرد و با اشاره به اینکه نهضت ملی مسکن یکی از مهم ترین برنامه های دولت محترم در راستای توسعه مسکن و رشد اقتصادی کشور محسوب می شود، آن را بسیار مفید و ارزشمند ارزیابی کرد. گفت: بانک مسکن این بانک به عنوان یک بانک تخصصی در این زمینه همواره وابسته به دولت محترم بوده و سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی را در این بخش به خوبی اجرا کرده است.
دکتر پورمحمدی در ادامه سخنان خود به لزوم تقویت عملکرد مالی اشاره کرد بانک مسکن وی در راستای اجرای صحیح و کامل سیاست های دولت در توسعه حوزه مسکن گفت: در راستای تحقق اهداف دولت محترم و رفع مشکلات مردم در حوزه مسکن افزایش سرمایه الزامی است. بانک مسکن ما به عنوان ابزاری برای تقویت بنیه مالی این بانک پیگیر هستیم و امیدواریم با این افزایش سرمایه و تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در ساخت مسکن شاهد رشد اقتصادی کشور نیز باشیم. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا