اخبار بورس

افزایش سرمایه “سلیم” از محل سود انباشته/ “خیمن” در پاییز به فرابورس می‌آید

معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری سلیم گفت:

معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری سلیم گفت: از محل سود انباشته ۱۵۰۰ میلیارد برنامه افزایش سرمایه ۵۰۰ درصدی داریم.

هیوا محمدی معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری سلیم در گفتگو با افق میهنوی درباره استراتژی سلیم گفت: با توجه به شرایط فعلی شاخص در یکی دو سال اخیر، استراتژی تدوین شده ما این بود که پرتفوی غیر بورسی را به سمت سبد سهام هدایت کنیم. زیرا شرایط شاخص منفی، اما با ثبات بود. ما انتظار بهبود عمده ای در وضعیت بازار طی یکی دو سال گذشته نداشتیم. به همین دلیل استراتژی گروه تبدیل سهام غیر بورسی به سهام بورسی بود.

محمدی ادامه داد: از آنجایی که فرآیند الحاق شرکت های زیرمجموعه به پایان رسیده و دو شرکت زیرمجموعه قابل عرضه پذیرفته شده اند، پس از فروش سلیم نیز عرضه سهام ایمن خودرو ادامه خواهد داشت. بنابراین استراتژی فعلی توسعه بازار است.

وی خاطرنشان کرد: منابع اصلی مجددا در بازار سرمایه گذاری خواهد شد. به نظر ما اصلاح شاخص در مرحله نهایی خود قرار دارد. وضعیت موجودی فعلی برای سرمایه گذاری بلندمدت خوب است. استراتژی ما تاکنون میزبانی شرکت ها بوده است. پس از آن، استراتژی شرکت گسترش سبد و افزایش سهم بازار خود در بورس است.

معاون سرمایه گذاری سلیم افزود: با توجه به اینکه سهامدار اصلی ما در صنعت خودرو است، شناخت ما از این صنعت بهتر از سایر صنایع است به همین دلیل بخش زیادی از سبد را در صنعت خودرو سرمایه گذاری کرده ایم . در غیر این صورت بسته به شرایط بازار یا صنعت و جایی که بازدهی مناسب دارد، بدون محدودیت سرمایه گذاری می کنیم.

محمدی خاطرنشان کرد: این شرکت در حال حاضر ۱۹۰۰ میلیارد تومان سود انباشته در شرکت اصلی دارد. برنامه افزایش سرمایه ۵۰۰ درصدی ۱۵۰۰ میلیاردی از محل سود انباشته داریم. پس از بازگشایی نماد، مراحل افزایش سرمایه اجرایی خواهد شد.

وی افزود: برنامه ریزی های انجام شده برای اولین راه اندازی مربوط به روزهای پایانی شهریور است که مرحله پذیرش نهایی و آغاز مرحله راه اندازی نماد انجام می شود. پس از آن با مجوز فرابورس پذیرفته می شود. زمان دقیق مشخص نیست، اما تا پایان پاییز قطعاً خودروی با نماد “خیمان” را روانه بازار خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا