اخبار بورس

افزایش سرمایه “فجهان” به ۱۳.۵۰۰ میلیون تومان/ بهره برداری از پروژه‌های “فجهان” تا ۴ ماه آینده/ رشد تولید و فروش جهان فولاد سیرجان

مجمع سهامداران «فجهان» با محوریت افزایش سرمایه برگزار شد.

مجمع عمومی فوق العاده شرکت جهان فولاد سیرجان با موضوع افزایش سرمایه تشکیل شد.

گزارش کردن افق میهنعلی پور معصومی مدیرعامل شرکت جهان فولاد سیرجان در نشست تخصصی این شرکت با محوریت افزایش سرمایه اظهار داشت: پیشنهاد افزایش سرمایه پروژه های زیربنایی از ۱۱ هزار میلیارد تومان به ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۵. مرداد در تاریخ ۲۹ مردادماه به تایید هیئت مدیره و تایید بازرس و حسابرس شرکت رسید. سپس در ۱۶ شهریورماه سازمان بورس برای افزایش سرمایه موافقت کرد.

وی در خصوص توسعه ارزش بازار افزود: دی از ماه ۱۴۰۱ تا به امروز شکاف بازار شرکت ۹۹ درصد افزایش یافته است. ارزش بازار این شرکت در سال گذشته ۴۵ درصد بود. از آغاز ۱۴۰۳ تا ۱۷ شهریور ۸ درصد افزایش در ارزش بازار را ثبت کردیم.

پور معصومی ادامه داد: در ابتدا فروردین در سال ۱۴۰۳ زمانی که شخصی سهام جهان فولاد سیرجان را خریداری کرد ارزش بازار به ۵۷ درصد افزایش رسید در حالی که شاخص فرابورس در این مدت یک درصد رشد را ثبت کرد. اگر این فرد دلار می خرید ۱۸ درصد رشد داشت و اگر طلا می خرید ۳۷ درصد رشد داشت. این موضوع نشان می دهد که سهامداران از “فجهان” حمایت کرده اند و این شرکت با عملکرد خود به درآمد و فروش فزاینده ای دست یافته است.

مدیرعامل جهان فولاد سیرجان در خصوص میزان افزایش سرمایه گفت: میزان افزایش سرمایه از ۴۸ میلیارد تومان اولیه به ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می رسد. از افزایش سرمایه برنامه ریزی شده برای تکمیل پروژه های زیربنایی استفاده خواهیم کرد. ما ۸ پروژه زیرساختی بزرگ داریم که نیاز به خطوط تولید دارد. طبق محاسبات ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح های عمرانی هزینه می شود. این پروژه ها طی سه تا چهار ماه آینده تکمیل می شود.
وی خاطرنشان کرد: اولین پروژه اسلایس جی اس است که ظرفیت آن ۲۰۰ هزار متر مکعب در ساعت است. این پروژه ها نیاز به خرید و انتقال CGS دارند که ما به طور دائم از آن استفاده می کنیم.

پور معصومی گفت: به شرکت ملی گاز نیز متعهد هستیم. طرح های توسعه مگادول و سایر طرح ها را از شرکت گاز خریداری می کنیم. این پروژه تا پایان آذرماه به بهره برداری می رسد. پروژه دیگر پروژه آبرسانی است. ما دو RO داریم. اجرای این پروژه در حال پیگیری است و خریدهایی نیز انجام شده است.

مدیرعامل «فجهان» یکی دیگر از پروژه‌های توسعه ترانسفورماتور برق است که برای تامین برق طرح‌های توسعه در دست اجرا در تابلوها و خطوط داخلی اجرا می‌شود. حدود ۱۲۰۰ متر تسمه نقاله با ظرفیت ۱۰۰۰ تن در ساعت داریم و تزریق خوراک در دو خط جدید به صورت مکانیزه است.

وی تصریح کرد: پروژه دیگر ساخت انبارها است. کمپ های ادوتیب کمپ های سرپوشیده و کمپ های باز است. یعنی ۳۰۰۰۰ متر مربع فضای ذخیره سازی، ۱۰۰۰۰ متر مربع سرپوشیده و ۲۰۰۰۰ متر مربع باز داریم. ساخت این انبارها ۲۰۸ میلیارد تومان هزینه دارد.

پور معصومی توضیح داد: خط ریلی هم داریم. گفتنی است یکی از بزرگترین تصادفات شانت کشور در منطقه گل گهر رخ می دهد. پشت حصار جهان فولاد خطوط ریلی وجود دارد که باید خط ریلی را در سایت تکمیل کنیم. ما می توانیم هم میله ها و هم اسفنج ها را از طریق راه آهن بفروشیم که هزینه های حمل و نقل را کاهش می دهد. اکثر مشتریان خرید با قطار را ترجیح می دهند.

مدیرعامل «فجهان» گفت: موضوع بعدی خط لوله ارسنجان است. در منطقه گل گهر کارخانه هایی مانند جهان فولاد و گهر انرژی وجود دارد. حدود یک میلیون متر مکعب نورماند گاز نیاز داشتیم که در خط قبلی پاسخ داده نشد. به همین دلیل ما متعهد هستیم که سایر شرکت های ارسنجان را نیز موفق کنیم. گل گهر با مشارکت خود این پروژه را اجرا کرد. لازم است هر شرکتی هزینه خود را پرداخت کند. با توجه به سهم ۱۷ درصدی فولاد سیرجان در گاز جهان، سهم ما در این خط انتقال ۹۰ کیلومتر خط انتقال گاز است.

وی همچنین افزود: ما یک پروژه تصفیه خانه داریم که ملاحظات زیست محیطی را در نظر گرفته است. بنابراین پیمانکار انتخاب و کار اجرایی آغاز شد.

پور معصومی به عملکرد پنج ماهه امسال اشاره کرد و ادامه داد: جهان فولد سیرجان در پنج ماهه امسال ۳۳ درصد افزایش تولید داشته است. با اقدامات هیئت مدیره برای خرید تضمینی برق، ۵۰ مگاوات برق تضمینی از گهرانرجی و ۲۵ مگاوات از نیروگاه سمنان خریداری شد و از این طریق افزایش تولید حاصل شد. همچنین در آهن اسفنجی ۳۹ درصد، میلگرد ۴۲ درصد و شمش ۱۶ درصد رشد داشته ایم. در حوزه فروش نیز نسبت به ۵ ماه سال قبل حدود ۵۴ درصد رشد را ثبت کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا