اخبار بورس

افزایش سرمایه “معین” پس از برگزاری مجمع/ شرکت بیمه اتکایی ایران معین پایه گذاری مناسبی دارد/ تداوم سودآوری “معین” در سال جاری

معاون بیمه اتکایی ایران معین:

معین رئیس بیمه اتکایی ایران گفت: در سال ۱۴۰۱ ۴۰۸ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۲ ۵۱۱ میلیارد تومان سود خالص داشتیم. این نشان می دهد که شرکت بیمه اتکایی معین ایران از پایه و اساس مناسبی برخوردار بوده و مدیریت ریسک خوبی ایجاد شده است.

اعظم هنردوست نایب رئیس و رئیس بیمه اتکایی ایران معین در گفتگو با اخبار بورسا وی در خصوص برنامه حمایتی سهامدار اصلی این شرکت توضیح داد: بیمه ایران به طور مستقیم و غیرمستقیم ۱۰۰ درصد سهام شرکت را در اختیار دارد. از آنجایی که بخش قابل توجهی از عملکرد شرکت های بیمه مربوط به سرمایه گذاری است، واحدهای سرمایه گذاری در این شرکت ها فعالیت می کنند. شرکت بیمه ایران بزرگترین شرکت بیمه کشور نه تنها در بازار سرمایه فعالیت می کند بلکه در حوزه های مختلف آن نیز فعالیت می کند.

وی افزود: شرکت بیمه اتکایی معین ایران به عنوان اولین شرکت بورسی شرکت بیمه ایران قطعا از حمایت سهامداران عمده برخوردار است و شرکت بیمه ایران قطعا تمام تلاش خود را برای مدیریت خوب بازار و حفظ سهام در بازار به کار خواهد گرفت. “منطقه با ارزش ذاتی.
افتخاردوست با اشاره به روند صعودی سودآوری «ماین» گفت: دومین سال سودآوری شرکت عطاکی را در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به پایان رساندیم. سود ۵۱۱ میلیارد تومان. این نشان می دهد که شرکت بیمه اتکایی معین ایران از پایه و اساس مناسبی برخوردار بوده و مدیریت ریسک خوبی ایجاد شده است. انتظار داریم با تلاش های صورت گرفته این روند ادامه پیدا کند.

در همین راستا نایب رئیس «ماین» ادامه داد: در شرکت های بیمه این واقعیت حاکم است که نمی توانیم شرکت های بیمه را شرکت تولیدی بدانیم. به عنوان مثال، ممکن است یک ضرر فاجعه بار در یک سال رخ دهد و بخشی از سود شرکت را از بین ببرد. این گزینه ها باید در نظر گرفته شوند، اگرچه هدف ما پرتفوی های کم خطر و با بازدهی مطلوب است. اما احتمالات را نمی توان نادیده گرفت.

ناظر شرکت بیمه اتکایی معین ایران بر افزایش سرمایه معین تصریح کرد: گزارش توجیهی افزایش سرمایه تهیه شده است اما به دلیل مغایرت آن با پایان سال مالی و تهیه صورت های مالی حسابرسی شده، تا زمان برگزاری اولین جلسه، صدور آن متوقف شده است. اما گزارش توجیهی حاکی از میزان افزایش سرمایه از ۱۲۵۰ میلیارد تومان به ۲۰۰۰ میلیارد تومان است. پس از مجمع عمومی عادی سالیانه امکان افزایش سرمایه وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا