اخبار بورس

افزایش سرمایه “کرومیت” در راه است/ تحقق سود ۱۰۶ میلیارد تومانی “کرومیت”

مدیرعامل شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندقان:

کاوندقان بنا، مدیرعامل شرکت توسعه معادن کرومیت گفت: این شرکت در مجموع ۱۵۰ میلیارد سود دارد. پس از دریافت مجوز از سازمان بورس، درصدد افزایش سرمایه هستیم.

تورج معراجی، مدیرعامل شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندقان در گفتگو با افق میهنوی در خصوص عملکرد این شرکت در سال گذشته گفت: در جلسه امروز سال گذشته ۱۰۶ میلیارد تومان سود داشتیم که نسبت به سال گذشته ۵۳ درصد رشد داشتیم. ۱۰ درصد از این مبلغ بین سهامداران توزیع و در زمان توافق شده به حساب سهامداران واریز شد.

وی در خصوص طرح های توسعه افزود: کارخانه فروکروم فعالیت اصلی ما است. در واقع کرومیت پس از تولید به فروکروم تبدیل می شود. همانطور که در جلسه گفته شد سود حداقل ۲۷۰ دلار به ازای هر حمل و نقل، سود حاصل از هر انرژی برای شرکت بانا ماشین و سپس برای توسعه شرکت توسعه معادن کرومیت بنا که سهامدار اصلی و ۶۰ است. درصد این شرکت شد.

معراجی ادامه داد: در ابتدا کرومیت تولید می کردیم. پس از مدتی به این نتیجه رسیدیم که یک محصول می تواند ریسک شرکت را افزایش دهد. به همین دلیل ما شروع به جستجوی منگنز کردیم. ذخیره قابل توجه منگنز در یکی از میادین منجر به گواهی کشف و پروانه بهره برداری شد. سال گذشته به عنوان کاشف نمونه منگنز معرفی شدیم.

وی تصریح کرد: این روند مستمر است و فقط به کرومیت و منگنز ختم نمی شود. شرکت آرندی همیشه فعال بوده و دائماً در حال کشف چیزهای جدید است. در حال حاضر فلزات بیشتری را در برنامه کاری خود داریم و پس از تایید سازمان صمت این موضوع اعلام خواهد شد.

مدیرعامل «کرومیت» درباره افزایش سرمایه امسال توضیح داد: این شرکت ۱۵۰ میلیارد سود تجمعی دارد. پس از دریافت مجوز از سازمان بورس، درصدد افزایش سرمایه هستیم. این افزایش سرمایه از محل سود ترازنامه انجام خواهد شد و حتما به اطلاع سهامداران خواهیم رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا