اخبار اقتصاد ایران

افزایش سهمیه آرد عشایر به ۱۲ کیلوگرم | صدور پروانه چرای فرزندان عشایر

محمدی گفت: در اداره پروانه چرای عشایر که یکی از مشکلات عشایر استان است، با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی اقداماتی برای صدور مجوز چرای دام برای فرزندان عشایری که تشکیل خانواده داده اند انجام شد. و مجوز چرا ندارند.

ایران تحلیل رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در حاشیه مراسم بزرگ فرهنگی و آیینی عشایر استان گیلان که امروز با حضور عشایر برگزار شد به تشریح ویژه برنامه های عشایر این استان پرداخت. استاندار گیلان

صالح محمدی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه عشایری استان گیلان گفت: در دولت سیزدهم ۳۵ کیلومتر لوله گذاری آب به نفع بیش از ۵۰۰ خانوار انجام شد.

وی افزود: در زمینه پروانه چرای عشایر که یکی از مشکلات عشایر استان است، با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی استان اقداماتی انجام شد تا برای فرزندان عشایری که تشکیل خانواده داده اند مجوز چرا صادر شود. و مجوز چرا ندارند و همچنین اصلاحات برای کسانی که مجوز چرا دارند ولی دام ندارند. آنها آن را ندارند، تمام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان به سهمیه ۸ کیلوگرم آرد عشایری اشاره کرد و از افزایش آن به ۱۲ کیلوگرم خبر داد.

محمدی خاطرنشان کرد: وظایف وزارت نیرو برای تامین پنل خورشیدی برای ۶۵۴۵ خانوار عشایری انجام شده است و این تعداد خانوارهای عشایری است که در سامانه عشایری ایران ثبت نام کرده اند و همین تعداد خانواری است که ثبت نام نکرده اند. در سامانه ثبت شده است.

وی زندگی عشایری را یک ساختار اجتماعی عشایری دانست و گفت: معیشت عشایر بر پایه دامداری و تولید فرآورده های جانبی حیوانی، عسل و گیاهان دارویی است و جابجایی یا کوچ نشینی از دیگر ویژگی های عشایر است که گاه همراه با آن است. چالش ها و مسائل.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان جمعیت عشایر کل کشور را ۲ درصد دانست و یادآور شد: ۲۵ درصد گوشت قرمز کشور در راستای اقتدار و امنیت غذایی کشور توسط عشایر تولید می شود.

محمدی به اهمیت محصولات عشایری در امنیت غذایی اشاره کرد و گفت: امنیت غذایی مورد تاکید مقام معظم رهبری است و برنامه ریزی های مختلفی در این زمینه ها انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا