اقتصاد جهان

افزایش شدید فقر در آلمان کودکان را تهدید می کند

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، رسانه های آلمانی هشدار می دهند که تعداد کودکان در معرض فقر در سال های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

طبق آمار کنونی، تقریباً ۱۷ درصد آلمانی ها در فقر زندگی می کنند. دو سوم افرادی که در فقر زندگی می کنند از طبقه کارگر هستند و از سازمان های خیریه انتقاد می کنند.

در اواسط رکود اقتصادی در پایان سال ۲۰۲۳، تقریبا ۲.۶۴ میلیون نفر در آلمان بیکار بودند که ۱۸۳۰۰۰ نفر بیشتر از یک سال قبل است.

آندره ناهلس، رئیس آژانس اشتغال فدرال می گوید: اقتصاد ضعیف به بازار کار آسیب رسانده است.

دولت فدرال با افزایش شدید قیمت‌های مصرف‌کننده به مدت دو سال با اقدامات کمکی گسترده مانند کاهش مالیات و سقف قیمت انرژی مقابله کرده است. حداقل دستمزد نیز طی دو مرحله از ۱۰.۴۵ یورو (حدود ۱۱.۲۹ دلار آمریکا) به ۱۲.۴۱ یورو افزایش یافت.

در بزرگترین اقتصاد اروپا، حدود ۱۴.۲ میلیون نفر در فقر زندگی می کنند. کسانی که بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرند والدین مجرد، خانواده هایی با فرزندان بزرگ و افرادی با شهروندی آلمانی اندک یا بدون شهروندی هستند.

داده های جمع آوری شده نشان می دهد که تعداد کودکان آلمانی زیر ۱۶ سال در معرض خطر فقر در سال ۲۰۰۶ حدود ۱.۵ میلیون نفر بود و این تعداد در ده سال آینده به ۸.۱ میلیون افزایش یافت. در سال ۲۰۱۵، ۷.۱ میلیون نفر وجود داشت.

بر اساس گزارش اداره آمار اروپا (یورواستات)، آلمان با دو میلیون کودک در سال ۲۰۱۰ بیشترین تعداد کودکان در معرض فقر را در این دوره ثبت کرده است.

بر اساس گزارش یورواستات، افرادی که درآمدشان ۶۰ درصد کمتر از میانگین درآمد در این کشور است، در خطر فقر هستند.

یک مقام رسمی به خبرگزاری آلمان (dpa) در برلین گفت: مایه شرمساری است که بسیاری از کودکان به جای بزرگ شدن در شرایط خوب، مشکلات مالی دارند و در محرومیت زندگی می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا