بانک و بیمه

افزایش صف ۱۳۸ هزار نفری وام فرزندآوری در سال جدید

به گزارش ایران تحلیل، امسال اعتبار برای کودکان افزایش یافته است. بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر، وام فرزند سال جاری به شرح زیر است: فرزند اول ۴۰۰ میلیون ریال، فرزند دوم ۸۰۰ میلیون ریال، فرزند سوم یک میلیون و ۲۰۰ میلیون ریال، فرزند چهارم ۱۵۰۰ میلیون ریال و فرزند چهارم ۱۵۰۰ میلیون ریال، وام فرزند دوم ۸۰۰ میلیون ریال. فرزند پنجم ۲۰۰۰ میلیون ریال. با این حال، به نظر می رسد تعداد وام ها در سال جاری افزایش یافته است. سقف این وام و وام ازدواج در سال جاری افزایش نیافته است که باعث طولانی شدن صف دریافت این وام شده است. اسفند سال گذشته ۱۳۸۰۰۰ نفر بیشتر بود.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، تا پایان اردیبهشت ۵۱ هزار و ۲۳۸ نفر وام کودک دریافت کرده اند که بانک تجارت با ۸ هزار و ۲۱۳ وام رتبه اول، بانک ملی با ۸ هزار و ۱۸۷ وام و بانک صادرات با ۶ هزار و ۲۶۶ وام رتبه های یک تا سوم را به خود اختصاص داده است. مستند پرداخت این تسهیلات انجام می شود.

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص افزایش صف‌های این وام و وام ازدواج، پیش‌تر گفته بود که تعداد افرادی که مجلس در این قانون لحاظ کرده است کافی نیست. این در حالی است که قانون فقط حداقل مبلغی را که باید برای وام در نظر گرفته شود مشخص کرده است نه سقف آن. باید دید بانک مرکزی برای کوتاه کردن لیست انتظار این وام چه تدابیری اتخاذ خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا