اخبار اقتصاد ایران

افزایش طول عمر نمای ساختمان با فناوری نانو

عدم فرسودگی و تخریب نمای ساختمان و حفظ کیفیت و جذابیت آن منوط به استفاده از بهترین حفاظ نمای نانو ساختمان است. محصولی که بر اهمیت فناوری نانو در صنعت ساختمان تاکید دارد و برای هر نوع نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. افزایش طول عمر نمای ساختمان با فناوری نانو کاملا اثبات شده است و استفاده از این پوشش همه کاره بسیاری از هزینه ها و نگرانی های مربوط به نمای ساختمان را از بین می برد.

افزایش طول عمر نمای ساختمان با فناوری نانو تنها یکی از خواص و مزایای اجرای این پوشش می باشد. در این مقاله خواهیم دید که نمای نانو چه مزایای دیگری دارد و استفاده از آن چگونه باعث افزایش طول عمر نماها می شود؟

پوشش نانو نمای ساختمان

نمای نانو ساختمان بسیاری از ما می دانیم زیرا زیبایی و جذابیت نمای منازل مسکونی و بسیاری از سایت های ساختمانی به دلیل وجود این متریال است. نمای نانو ساختمان در واقع نوعی محلول ضد رطوبت است که به صورت لایه ای نازک بر روی نمای ساختمان مورد نظر اعمال می شود. این محصول شفاف و بی رنگ بوده و در بسیاری از نماهای آجری، سنگی، چوبی و … قابل استفاده است. نمای نانو ساختمان از ذرات نانو تشکیل شده است و بنابراین به دلیل تفاوت های ساختاری اجازه ورود بسیاری از مواد مانند رطوبت و گرد و غبار در محیط را نمی دهد. در نتیجه وجود این لایه بر روی نمای ساختمان به خوبی از آن در برابر عوامل محیطی محافظت می کند بدون اینکه از جذابیت نما کاسته شود.

محلول نانو به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای بشری در صنعت نانو، جایگاه خوبی در صنعت ساختمان پیدا کرده است. اگرچه این محصول به جای رزین کار می کند، اما نباید آن را با آن هایی که تفاوت ساختاری با مواد نانو دارند اشتباه گرفت. زیرا این مواد مزایایی فراتر از رزین دارند و از نظر کیفیت در رده بالاتری قرار می گیرند. بنابراین اگر به دنبال نمای ساختمان ساده و شیک استفاده از این مواد الزامی است.

نمای نانو ساختمان بر بافت مصالح ساختمانی استفاده شده در نمای ساختمان تاثیر می گذارد. این مواد منافذ مواد را پر کرده و به طور دائم در موقعیت جدید خود باقی می مانند. نانو مواد با جلوگیری از نفوذ رطوبت و مواد در محیط اطراف، از بروز اثرات نامطلوب ناشی از آنها جلوگیری می کند. این پوشش در ضخامت حدود ۱۰۰ نانومتر اجرا شده و عملا نامرئی است. با این حال، اثرات و مزایای مثبت آن در دراز مدت قابل توجه است.

انواع نمای ساختمان نانو

خواص نانو پوشش نمای ساختمان

اگر محصول نمای نانو ساختمان جای تعجب نیست که به سرعت جایگزین بسیاری از محصولات پوششی در مصالح ساختمانی شده است. این تنها به دلیل کیفیت بالاتر این مواد و مزایای اجرای آنها است. نانوتکنولوژی و نانومواد با بهبود دوام، استحکام و عملکرد مواد، صنعت ساختمان سازی را متحول می کنند. از جمله خواص شناخته شده برای نانو مواد و پوشش های نانو عبارتند از:

  1. ضد خوردگی
  2. ضد رطوبت
  3. آنتی باکتریال
  4. ضد سایش
  5. ضد آلودگی
  6. در برابر اشعه های مضر خورشید

و موارد مشابه ذکر شده است. همانطور که قبلا ذکر شد، نمای نانو ساختمان با توجه به ویژگی های ساختاری منحصر به فرد خود، دارای چنین ویژگی های ذاتی است. ساختار و مواد به کار رفته در این مواد با مواد معمولی موجود در محیط واکنش نشان نمی دهد و در شرایط مختلف مقاومت منحصر به فردی از خود نشان می دهد. آب گریزی مهمترین ویژگی این محصول است که آن را به شهرت رسانده است; اما دلیلش این است که از نظر ما رطوبت را عامل اصلی پوسیدگی و اعوجاج نمای ساختمان می دانیم. در حالی که سایر عوامل محیطی به همان اندازه خطرناک و مخرب هستند. مواد نانو اثرات تمامی این عوامل را به حداقل می رساند و از این طریق منجر به خنثی شدن عوامل تهدید کننده نمای ساختمان می شود.

پوشش نانو نمای ساختمان امیران نما

مزایای نانو پوشش نمای ساختمان

بهره مندی از مزایای پوشش نمای نانو ساختمان هدف اصلی هر یک از ما انتخاب و استفاده از این محصول است. دانستن مزایای این محصول می تواند بسیاری از ما را به استفاده از این محصول متقاعد کند و ما را به اهمیت استفاده بیشتر از این محصول سوق دهد. در نتیجه مهمترین مزایای این محصول در زیر ذکر شده است:

  1. جلوگیری از جذب رطوبت و پوسیدگی ناشی از آن در نمای ساختمان.
  2. جلوگیری از تجمع هرگونه آلودگی و کثیفی و نفوذ آنها به سازه ساختمان ها.
  3. جلوگیری از سایش نما و آسیب فیزیکی به آنها.
  4. جلوگیری از تغییر رنگ و طرح نما در اثر نور خورشید و شرایط آب و هوایی.
  5. عدم تغییر ظاهر مصالح و مصالح به کار رفته در نمای ساختمان با اجرای پوشش نانو.
  6. سهولت در نظافت و رفع آلودگی نماها پس از اجرای پوشش نمای نانو ساختمان
  7. جلوگیری از ایجاد لکه و هرگونه تغییر در نمای ساختمان.
  8. جلوگیری از ایجاد زمینه برای رشد سبزه ها، خزه ها و کپک ها در نمای بیرونی ساختمان ها و ساختار قدیمی و پوسیده ساختمان ها.
  9. اجرای سریع و آسان و بدون نیاز به تجهیزات خاص.
  10. قیمت مناسب و به صرفه.
  11. ماندگاری بیش از ۱۵ سال.
  12. تجدید پذیر.
  13. سازگاری با محیط و بدون عوارض ناشی از تماس با پوست.
  14. داشتن تنوع از نظر بسته بندی و سایز محصول.
  15. بدون در نظر گرفتن نوع متریال به کار رفته در نمای ساختمان برای اکثر نماهای ساختمان قابل استفاده است.

کاربردهای نانو نمای ساختمان

یکی از بهترین ویژگی ها نانو در نمای ساختمان برای متریال های مختلفی مانند آجر، چوب، سنگ، سرامیک، شیشه و … کار می کند که این امر امکان استفاده گسترده از این محصول را در جهت حفاظت و افزایش طول عمر نمای ساختمان با فناوری نانو فراهم کرده است. عایق نانو نمای ساختمان با مواد ذکر شده سازگاری خوبی دارد. بیشترین کاربرد این محصول مربوط به متراژ نمای ساختمان های آجری می باشد. صرف نظر از نوع آجر نما که در نمای ساختمان به کار رفته است، می توان از این محصول بدون محدودیت استفاده کرد و از مزایای آن بهره مند شد.

تاثیر رنگ نانو در نمای ساختمان

آخرین کلمه

نمای نانو ساختمان این یک محصول کاربردی با مزایا و خواص منحصر به فرد بسیار است که برای تمام نمای ساختمان ها کار می کند. این محصول دارای قدرت بی نظیری در کنترل عوامل تهدید کننده و مخرب نمای ساختمان می باشد. بنابراین استفاده صحیح از آن باعث افزایش چشمگیر طول عمر نمای ساختمان می شود. وجود یک لایه نمای نانو ساختمان در نمای بیرونی ساختمان ها، به ما اطمینان می دهد که ساختمان ها بهتر از همیشه در برابر تهدیدات محیطی محافظت می شوند. از سوی دیگر، قیمت نانو نمای ساختمان در مقایسه با کاربردهای گسترده و وظایف خطیری که این محصول در زمینه حفاظت و افزایش طول عمر نمای ساختمان با فناوری نانو انجام می دهد، بسیار مقرون به صرفه و مقرون به صرفه است.

برای انتخاب نمای نانو ساختمان و خرید یک محصول قابل اعتماد که کیفیت آن ثابت شده نیاز به تجربه و مهارت کافی دارد. در امیران نما شما می توانید بدون داشتن تجربه و آگاهی از محصولات، خریدی تضمینی و مطمئن با بهترین قیمت داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا