محیط زیست

افزایش غلظت آلاینده‌ها و غبارآلودگی در آسمان اصفهان/سامانه بارشی جدید استان را فرا می‌گیرد

نوید حاجی بابایی در گفت و گو با خبرنگار ایران تحلیل درباره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز و نیمه اول فردا جوی پایدار را بر استان نشان می دهد که باعث افزایش غلظت آلاینده ها در سطح استان می شود. کلان شهر اصفهان.

وی افزود: بر این اساس از اواسط فردا به تدریج تا روز سه شنبه شاهد فعالیت سامانه بارشی بر فراز استان خواهیم بود که در بیشتر مناطق به دلیل بارش باران، برف و مه خواهد بود. اسفند پیش بینی شده است.

فعالیت سامانه جدید بارشی تا اواسط هفته / احتمال بارش برف و وزش باد شدید

معاون پیش بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان در خصوص صدور اخطاریه زرد رنگ شماره ۷۷ با فعالیت سامانه بارشی از ابتدای روز دوشنبه ۱۴ لغایت پایان روز سه شنبه پانزدهم مهرماه اسفند وی در استان گفت: فعالیت این سامانه همراه با بارش باران و برف، مه، در ارتفاعات و گردنه ها احتمال رگبار برف و وزش باد شدید موقتی است.

وی بیان کرد: فعالیت این سامانه بارشی در تمامی مناطق استان به ویژه مناطق جنوبی و مرکزی اصفهان، آران و بیدگل، اردستان، اسلام آباد، موگویی، انارک، بادرود، بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، چوپانان، خوانسار، خوروبیابانک، فریدن (داران). ، دهاقان، دهق، برخوار (دولت آباد)، زواره، سمیرم، شهرضا، فریدونشهر، فلاورجان، کاشان، کبوترآباد، کهپایه، گلپایگان، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مهاباد، انته خورت، شاهین شهر و میمه ورجهین، . اصفهان را شامل می شود.

حاجی بابایی نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن آب، مه، وزش باد و کولاک برف، لغزندگی و کاهش دید در جاده ها و گردنه های کوهستانی هشدار داد و افزود: شهروندان از تردد و تردد غیرضروری به ویژه در گردنه های برفگیر خودداری کنند.

افزایش غلظت آلاینده ها با فعالیت سیستم نسبتاً پایدار جوی

وی در خصوص صدور هشدار تراز زرد شماره ۷۸ با ثبات نسبی جو از امروز تا اواخر وقت فردا در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه با افزایش غلظت آلاینده ها و افزایش هوا همراه است. شماره شاخص کیفیت

معاون پیش بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه مناطقی از اصفهان، برخوار (دولت آباد)، شاهین شهر و میمه، نجف آباد، لنجان (زرین شهر) و مبارکه تحت تاثیر سامانه مذکور قرار دارند، گفت: کاهش یافته است. دید، کیفیت هوا و آلودگی گرد و غبار از خطرات این سامانه است که توصیه می شود برای مدیریت تردد خودروها در شهرها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، عدم تردد غیرضروری در شهرها به ویژه برای افراد آسیب پذیر.

وی با بیان اینکه میانگین دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده دو تا چهار درجه سانتیگراد افزایش می یابد، تصریح کرد: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعات امروز به ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه دما به ۲- خواهد رسید. درجه سانتیگراد فردا صبح

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: بانک خوروبیا با دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و بویین میاندشت با دمای ۱۱- درجه سانتیگراد گرمترین و سردترین مناطق استان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا