محیط زیست

افزایش غلظت آلاینده‌ها و گردوغبار اصفهان را در می‌نوردد/ تداوم نوسانات دمایی در استان

لیلا امینی در گفت و گو با خبرنگار افق میهن درباره پیش بینی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده عبور موجی ناپایدار از نیمه شمالی استان است که بر این اساس وضعیت جوی شمال، شمال غرب و … مناطق مرکزی ابری و وزش باد خواهد بود. رگبار پراکنده و رعد و برق در ارتفاعات و نواحی شرق و شمال شرق در ساعات عصر و شب با افزایش وزش باد همراه است.

وی افزود: این موضوع باعث فعال شدن و خیزش کانون های گرد و غبار، کاهش دید و کیفیت هوا و افزایش غلظت دودها تا حد ناسالم برای عموم در ساعاتی در مناطق شرق، شمال شرق، مرکز و اصفهان می شود.

رئیس مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان ادامه داد: از ابتدای هفته آینده تقویت توده هوای گرم تابستان و روند تدریجی و تداوم هوای گرم را خواهیم داشت.

وی از افزایش جزئی دما، تداوم و تداوم هوای گرم در طول روز و روزهای هفته، کاهش دید و کیفیت هوا به دلیل وزش باد، گرد و غبار و ازن سطح زمین گفت: فعالیت این سامانه از ظهر فردا و تا اواخر وقت دوشنبه پانزدهم آغاز می شود. مرداد با وزش باد شدید تا شدید، گرد و خاک، کاهش دید در بخش‌هایی از شمال و شرق، کاهش دید و کیفیت هوا در بخش‌هایی از شمال، شرق و مرکز استان ادامه دارد.

امینی تصریح کرد: تمامی مناطق استان به ویژه مناطق شمالی، شرقی و مرکزی اصفهان، آران و بیدگل انارک با درود، خوردن و صحرا، چوپانان، دهقانان، درگیری (دولت آباد)، لنجان، زواره، شهرضا، فرودگاه اصفهان، کاشان، کبوترآبادکهپایه، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مهاباد، مورچه تو خوردیشاهین شهر و میمه، نایین، نجف آباد، نطنز، نسخه و اردستان تحت تأثیر نظام مذکور است.

وی افزود: افزایش جزئی دما و تداوم هوای گرم در ساعات روز و تداوم آن در ایام هفته و افزایش مصرف حامل های انرژی، گرمازدگی به ویژه برای گروه های حساس، احتمال آتش سوزی در مراتع و مناطق جنگلی به دلیل گرمای هوا و وزش باد همراه از جمله خطرات است. این سیستم است.

رئیس مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: احتمال خسارت ناشی از تنش دمایی در بخش کشاورزی و دامپروری، افزایش غلظت آلاینده ها به دلیل افزایش ازن سطح زمین، آلودگی گرد و غبار، کاهش دید و کیفیت هوا، شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم، احتمال اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی نیمه شرقی و شمالی استان، احتمال آسیب به سازه های موقت از جمله مواردی است که سایر خطرات تأثیرگذار

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت آینده بیشینه دمای هوا در نواحی شمالی استان یک تا دو درجه کاهش و در سایر مناطق یک درجه افزایش می یابد، اظهار کرد: فردا دمای هوا به ۲۶ درجه سانتیگراد می رسد.

امینی خاطرنشان کرد: دمای هوای ۲۱ شهر اصفهان امروز بالای ۴۰ درجه سانتی گراد است. خوروبیابانک با حداکثر دمای ۴۷ درجه و بوین میاندشت با حداقل دمای ۱۲ درجه سانتی گراد گرم ترین و خنک ترین مناطق استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا