اقتصاد جهان

افزایش قیمت برق در آمریکا در آستانه سرمای شدید

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، تحلیلگران پیش بینی می کنند که حرکت سرمای شدید به سمت آمریکای مرکزی تقاضا برای گاز طبیعی را در اوایل هفته آینده به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و قیمت برق و گاز را به بالاترین حد خود از دسامبر ۲۰۲۲ می رساند.

طوفان شدید زمستانی به نام الیوت در دسامبر ۲۰۲۲ مصرف گاز در ایالات متحده را به رکورد جدیدی رساند و باعث فروپاشی بخشی از سیستم های برق و گاز در نیمه شرقی این کشور شد. چندین نیروگاه به دلیل کمبود سوخت تعطیل شدند.

در حال حاضر، پیش‌بینی سرمای شدید هفته آینده نیز ممکن است چالش‌هایی را برای شبکه‌های برق ایجاد کند زیرا تقاضا برای برق افزایش یافته و برخی از گازها به دلیل کاهش شدید دما قطع می‌شود.

PGM Interconnection، بزرگترین اپراتور الکتریکی آمریکا، که ۱۳ ایالت از ایلینویز تا نیوجرسی را پوشش می دهد، و اپراتور برق تگزاس (Orcutt) اعلام کرده اند که از ۱۴ تا ۱۷ ژانویه وضعیت آب و هوا را از نزدیک زیر نظر خواهند داشت.

ارکات گفته است که شرایط شبکه عادی خواهد بود، اما نسبت به افزایش تقاضای برق و احتمال کاهش ذخایر هشدار داد. سرمای شدید در تگزاس و دیگر ایالت های مرکزی ایالات متحده باعث قطع برق چند روزه میلیون ها خانواده و مرگ ۲۰۰ نفر در سال ۲۰۲۱ شد.

دلیل اصلی بحران در سال‌های اخیر کاهش عرضه گاز از چاه‌های نفت و گاز، لوله‌ها و سایر تجهیزاتی بود که به دلیل سرمای شدید یخ زدند و تولید برق در بسیاری از ژنراتورها به دلیل کمبود عرضه متوقف شد.

سرمای شدید این هفته باعث کاهش عرضه گاز ایالات متحده در مناطق تولیدی مانند کلرادو، وایومینگ و داکوتای شمالی شده است.

تولید گاز ایالات متحده طی چهار هفته گذشته ۳.۷ میلیارد فوت مکعب در روز کاهش یافته و به پایین ترین حد در ۱۰ هفته گذشته رسیده است. یک میلیون فوت مکعب گاز می تواند انرژی حدود ۵ میلیون خانه را در روز تامین کند.

قیمت برق در وست هاب PGM که مناطقی از شمال غربی پنسیلوانیا تا واشنگتن را پوشش می دهد، هفته آینده از ۳۵ دلار در هر مگاوات ساعت به حدود ۱۵۸ دلار افزایش خواهد یافت.

انتظار می رود قیمت گاز در لوئیزیانا از حدود ۳.۲۵ دلار در هر میلیون BTU در روز پنجشنبه به حدود ۴.۲۰ دلار در هفته آینده افزایش یابد.
انتهای پیام/۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا