اقتصاد جهان

افزایش قیمت بیت کوین به دنبال سوءقصد به ترامپ

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، روز دوشنبه در پی ترور ناموفق دونالد ترامپ، قیمت بیت کوین به بالاترین حد خود در دو هفته اخیر رسید. ترامپ که خود را حامی ارزهای مجازی معرفی می کند، به نظر می رسد شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داشته باشد.
ترامپ گفت که در مراسم روز یکشنبه در پنسیلوانیا به گوشش ضربه خورده است. ستاد انتخاباتی ترامپ اعلام کرد که او در سلامت کامل است. برخی سرمایه گذاران می گویند این ترور شانس ترامپ را برای پیروزی در انتخابات افزایش داد و شرکت هایی که برای پیروزی او سرمایه گذاری کردند در این هفته رونق گرفتند.
قیمت بیت کوین ۸.۶ درصد افزایش یافت و به ۶۲۵۰۸ دلار رسید. بیت کوین در اولین ساعت معاملات روز دوشنبه به ۶۲۶۹۸ دلار رسید که بالاترین سطح در دو هفته اخیر بود. قیمت بیت کوین از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۷ درصد افزایش یافته است.

ترامپ که در انتخابات آتی با بایدن دموکرات رقابت می کند، دموکرات ها را به تلاش برای مهار بخش ارز مجازی متهم کرده است. در یک رویداد خیریه در سانفرانسیسکو در ماه ژوئن، ترامپ خود را حامی ارزهای مجازی توصیف کرد، اما جزئیاتی در مورد سیاست خود در مورد ارزهای مجازی ارائه نکرد.
او قرار است در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۴ در تنسی در ۲۷ جولای سخنرانی کند.
راه اندازی صندوق های قابل معامله در مبادلات بیت کوین در ایالات متحده آغاز خوبی برای بیت کوین در اوایل سال جاری بود و قیمت آن را به رکورد ۷۳۸۳ دلار در اواسط مارس رساند. قیمت بیت کوین در اوایل ژوئیه به پایین ترین حد در چهار ماه گذشته رسید.
انتهای پیام/۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا