اقتصاد جهان

افزایش قیمت بیت کوین تا بیش از 45 هزار دلار

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، بیت کوین روز سه شنبه برای اولین بار از آوریل ۲۰۲۲ به بالای ۴۵ هزار دلار رسید. بزرگترین ارز مجازی جهان سال ۲۰۲۴ را با خوش بینی در مورد اجازه دادن به صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین آغاز کرد.

با افزایش قیمت ۱۵۴ درصدی در سال گذشته، بیت کوین بهترین عملکرد سالانه خود را از سال ۲۰۲۰ به ثبت رساند و اکنون به بالاترین سطح در ۲۱ ماه گذشته یعنی ۴۵۴۸۸ دلار رسیده است. بیت کوین هنوز با رکورد ۶۹۰۰۰ دلاری خود در نوامبر ۲۰۲۱ فاصله زیادی دارد.

ارزش ارز مجازی اتر که به شبکه بلاک چین اتریوم متصل است، ۱ درصد افزایش یافت و به ۲۳۷۶ دلار رسید.

سرمایه گذاران مشتاقانه منتظر هستند که آیا مقامات ایالات متحده به زودی صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین را تایید خواهند کرد یا خیر. این امر بازار بیت کوین را به روی میلیون ها سرمایه گذار دیگر باز می کند.

در سال‌های اخیر، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا چندین درخواست برای راه‌اندازی این صندوق را به دلیل آسیب‌پذیری بازار ارز مجازی در برابر تقلب رد کرده است. اما در ماه‌های اخیر نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد مقامات ایالات متحده آماده هستند تا برخی از ۱۳ پیشنهاد برای ایجاد این صندوق را تأیید کنند و انتظار می‌رود این تصمیم در اوایل ژانویه گرفته شود.

افزایش احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی بزرگ جهان نیز به نفع ارزهای مجازی است و چشم‌انداز تیره بازارهای ارز مجازی را پس از ورشکستگی صرافی FTX و سایر شکست‌ها در تجارت ارز مجازی در سال ۲۰۲۲ روشن‌تر کرده است.

تحلیلگران انتظار دارند بازار ارز مجازی در سال جاری رشد قابل توجهی داشته باشد.

انتهای پیام/۷۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا