اقتصاد جهان

افزایش قیمت بیت کوین تا 69 هزار دلار

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از کوین دسک، قیمت بیت کوین افزایش یافته است، اما با وجود خوش بینی ها نسبت به کاهش نرخ بهره بانک های مرکزی جهان و ضعف دلار، همچنان در همان محدوده قبلی باقی مانده است.
قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۱.۵ درصد افزایش یافته و به ۶۹۲۵۳ دلار رسیده است، اما بزرگترین ارز مجازی جهان از اواسط ماه مارس در محدوده ۶۰ تا ۷۰ هزار دلار باقی مانده است.
انتخاب مجدد نایب بوکله به عنوان رئیس جمهور السالوادور و حامی بیت کوین تاثیر زیادی بر قیمت این ارز مجازی نداشت. بوکله بیت کوین را به عنوان پول قانونی در سال ۲۰۲۱ پذیرفت.
اما رئیس جمهور السالوادور در سخنرانی افتتاحیه خود چندان به بیت کوین اشاره نکرد. او تمام اظهارات خود در مورد بیت کوین و ارزهای مجازی را از پروفایل توییتر خود حذف کرده است.

وی در این سخنرانی قول داد برای مشکلات اقتصادی السالوادور راه حلی بیابد. بدهی ملی السالوادور در دوره اول ریاست جمهوری السالوادور به شدت افزایش یافت و پذیرش بیت کوین به عنوان ارز قانونی تأثیر عمده ای بر بهبود اقتصاد نداشت. اما ارزش ذخایر بیت کوین این کشور همچنان در حال افزایش است.
ارزش اتر، دومین ارز مجازی بزرگ جهان با ۰.۱۵ افزایش به ۳۸۱۱ دلار رسید. Solana و XPR به ترتیب ۰.۵ درصد افزایش و ۰.۴ درصد کاهش یافتند.
بازارهای سهام این هفته به دلیل انتظارات کاهش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی اروپا و کانادا افزایش یافتند.
احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا در ماه سپتامبر نیز در پی کاهش نرخ تورم در این کشور افزایش یافته است. انتظار می رود فدرال رزرو در نشست هفته آینده خود نرخ بهره را بدون تغییر باقی بگذارد.
اولین صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین استرالیا روز سه شنبه راه اندازی شد.
بیت کوین تک رنگ ETF اولین و تنها صندوق استرالیا است که بیت کوین را مستقیماً نگه می دارد.
انتهای پیام/۶۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا